Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 3 april 2016

I backspegeln: 22 år sen!

Idag för 22 år sen bodde jag i Grangärde utanför Ludvika. Jag hade flyttat dit från Stockholm knappt 10 månader tidigare.
Nästan lika länge - 9½ månader - hade jag känt Janne, och vi hade varit förlovade i exakt 9 månader! Jag var halvvägs in i graviditeten med vårt första barn.

Varken Janne eller jag minns vilka klockslag saker och ting hände, men förmiddagen denna dag för 22 år sedan gick åt till att göra mig fin. Tydligen hann jag inte äta ordentligt heller...
Det är min äldsta syrra Anita som fixar mitt hår. Själv äter jag en banan som ni ser. :P

Frampå eftermiddagen när ceremonin i Grangärde kyrka var över åkte vi till Grangärde bystuga där våra gäster väntade och maten stod uppdukad på ett långbord. Och efter maten...
Tårtan hade min pappa bakat, och den var jättegod minns jag! :o)

Och efter tårtan: Den obligatoriska bröllopsvalsen:
Den gick lite knaggligt vill jag minnas... Janne är ingen dansare precis... men jag hade försökt att lära honom vals så han åtminstone skulle klara av den här! :P Och jag har alla tårna i behåll, så det gick med andra ord relativt bra! :o) Men vi har inte dansat sen dess...

Idag; 22 år senare är vi fortfarande gifta och har inga som helst planer att förändra det!

Anneli.

Inga kommentarer: