Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 2 april 2016

En dag "på språng"

Idag har Janne och jag varit fram och tillbaka till Stockholm igen för att hämta hem Adrian som gästat sina storasyskon över påsklovet.
När vi körde ner honom förra lördagen så lämnade vi honom hos äldsta dottern Linnéa och då var även äldsta sonen Rickard där så jag fick träffa båda två samtidigt! ♥ ♥
Idag när vi skulle hämta hem Adrian så var han hos mitt mellanbarn "Lilla Y" och näst yngsta sonen Martin var också där, så nu har jag fått träffa alla mina barn! ♥ ♥ Och fått hem minstingen Adrian! ♥ Att vara mamma till vuxna barn innebär ju att det ibland kan gå lång tid emellan gångerna man träffas, men desto mer njuter jag när det händer! :o)

När vi ändå åkte förbi IKEA i Barkarby så passade vi på att gå in där. Rullgardinen i Jannes och mitt sovrum har gått till de sälla jaktmarkerna och jag måste ha mörkt i sovrummet för att kunna sova, så att köpa en ny rullgardin var prío 1 med IKEA-besöket. Sen kom vi ut med lite andra saker också... :P En brödkavel och 4 matlådor i glas bland annat... :o)

Efter IKEA-besöket ville Janne kolla på kläder, men det fanns inte på kartan att jag ville följa med på det! Dels hatar jag ju att shoppa - och speciellt kläder! - och dels hade mina fötter fått nog och hotade med totalstrejk efter att ha travat runt på IKEA, så Janne dumpade mig på MAX, för jag var riktigt hungrig vid det laget!
Det är bra att MAX numera har fler vegetariska alternativ, och mitt val den här gången föll på ett "Crispy Mexican"-mål. Men pommes frites vill jag inte ha, så jag bytte ut det mot en sallad. Dressingen till salladen tycker jag dock är supertråkig, så jag tog en bönsallad till, för den ligger i nån kryddad olja vilket blir en bra ersättning för dressing.
Men vad i hela friden... Vad dyrt jag tyckte att det blev... Ett Crispy Mexican-mål kostar ju 70 kr, men jag fick betala 88 kr. 18 kr för en liten bönsallad men max 1 dl bönor + lite kryddad olja?!? What!?! Det tycker jag var magstarkt dyrt!
Alltså, bönor är ju typ "studentmat" för att det är så billigt!! Jojo... det är till att sko sig! Dåligt av MAX, dåligt! :o(

Men gott var det och mätt blev jag så det får väl vara som det är... men jag tycker att det svider lite, det gör jag!

Men nu har livet återgått till det normala här hemma med Adrian tillbaka! Jag har faktiskt saknat honom lite...! ♥ Och nu blir det film här hemma! "The Host" på 3:an. Jag har sett den förut, och jag har läst boken! Men den är bra tycker jag och tåls att ses om! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: