Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 19 september 2010

Spännande valvaka

Sitter vid datorn och ska försöka skriva ihop dagens blogginlägg med ena ögat på TV:n med pågående valvaka. Det är ganska spännande...! Men egentligen är jag inte speciellt intresserad av politik! Inte så som den är utformad nu i alla fall. Vad jag menar är att det inte finns nåt att rösta på! ALLA partier har både bra och dåliga saker på agendan, men jag känner inte att nåt av dem egentligen företräder mig och mina värderingar!!
Jag ska inte tråka ihjäl er med politik och åsikter - jag vill bara få sagt att det är alldeles för mycket makt och alldeles för lite hjärta i politiken!! Och jag tror mig veta att många känner som jag; att det känns lite som att välja mellan pest och kolera...!

Jag har ju hjälpt min äldsta dotter Linnéa "Tiarafeministen" Sjögren och hennes parti Fi att lägga ut valsedlar på de olika vallokalerna i Avesta - Krylbo, så min morgon började väldigt tidigt imorse! Vallokalerna öppnade ju redan kl 8.00!! Men trots den för mig tidiga morgonen är jag relativt pigg!! Vi får se hur länge jag orkar hänga kvar framför TV:n.

Till morgondagens blogginlägg har jag fått en utmaning av en av mina bloggläsare och tillika bloggskribent EKOMUFFIN/Vera att skriva 10 sanningar om mig själv och jag har antagit utmaningen!! Så kom tillbaka hit imorgon när jag (kanske) avslöjar riktigt smaskiga sanningar om mig själv!! :D

Inga kommentarer: