Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 29 april 2011

Avslöjandet av hemligheten...

Igår skrev jag ju om nåt jag skulle göra som var lite hemligt. P g a att jag inte kan veta vem som läser min blogg och jag inte ville riskera att den som skulle ha min lilla hemlighet gick in hit och läste om det så ville jag inte avslöja nåt förrän typ nu!

Idag var ju avslutningen på motivationskursen som AF skickat mig på, och vi skulle hem till vår kursledare Lasse. Självklart ville vi ha en present med oss för vi deltagare var rörande överrens om att det var han verkligen värd!

Men vad skulle vi köpa??
Alltså, folk tenderar redan att ha för mycket prylar och vi visste ingenting om vad Lasse ev skulle behöva, så då kom jag på att vi skulle köpa en varsin trisslott som jag skulle hänga upp i ett björkris. Det tyckte alla var en jättebra idé, för är det nåt som Lasse kunde behöva så är det pengar till alla sina projekt!! Så sagt och gjort!
Jag skickade ut Janne att plocka riset från våra egna björkar och sen satte jag en tråd i varje lott och hängde upp dem i riset + skrev ett kort som jag stack in också. När jag skulle ta kort på det färdiga björkriset kom Chasing the Dragon och tyckte att det såg mycket spännande ut!! :D
Allting går att leka med om man är katt!! :D

Och efter lek blir små kattungar trötta!! Kattungarna i den här kullen har en väldigt skön stajl - sover på de mest konstiga ställen och i det roligaste ställningar!Här ovan ses Solitary Ground helt utslagen mellan min dataväska och en annan av mina väskor. Innan jag hämtade kameran såg hon ännu roligare ut, men hade hunnit ändra ställning lite tills jag kom med den. Men det såg rätt skönt ut det här också, eller vad tycker ni!?!Efter en stund kom brorsan Safeguard to Paradise och försökte väcka sin syster, men när han inte riktigt lyckades så la han sig bredvid! Är det gulligt eller är det gulligt!?! :D
Förresten så blev Lasse jätteglad för sin present och han lovade att ringa och berätta för oss om han vann på lotterna!

Så efter en jättehärlig dag med pic nic, sol och härliga människor tackar jag för mig och bänkar mig i TV-soffan bredvid Janne! ♥

Anneli.

4 kommentarer:

Helene sa...

Sköna lirare! ;)) Såna sötingar skulle man ha :) Fint ris, hoppas han vinner som pricken över i. Ha en fin kväll! Kram

Anneli Sjögren sa...

Helene: Ja, visst är de sköna!! Goare kattungar får man leta länge efter, och det är ändå inte säkert att man nånsin kommer att hitta några..!! ♥ Alla utom den största och finaste hanen (brorsan på sista bilden) är nu tingade dessutom! Men det är nog bara en tidsfråga innan han blir bokad också!!
Ja, jag hoppas verkligen att Lasse vinner - STORT!! Det ska bli ett kalhygge bakom där han bor och det vill han inte och han sa att om han hade pengar så skulle han köpa upp den skogen! Så jag misstänker att han behöver vinna en rejäl slant!! Men med de här lotterna har han iaf en chans!!
Ha en fin dag, Helene! Kram!!

Anonym sa...

Jisses va läckra dina små busar är, härligt sött och kul ... vad vore livet utan deras oförställdhet? :) :) Önskar dig en bra dag Anneli

Anneli Sjögren sa...

Anneli: Ja, ett liv utan kattungar är ett tråkigare liv - helt klart!! :D
De är helt underbara de små pälsbollarna!! ♥
Jag får väl önska dig en bra natt med tanke på vad klockan är!! :P