Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 11 april 2011

Heaven and Hell

Den här helgen har verkligen varit en blandning av himmel och helvete!!
Himmel för att jag fått umgås med trevliga människor och fått massage och healing.
Helvete för att mitt hjärta mått väldigt dåligt och mina fötter svullnat igen! Vardera fot är som en halv stenhård fotboll och även benen och till viss mån händer, fingrar och ansikte är svullna. Det är inte kul!!

När jag vägde och mätte mig imorse så visade måttbandet på samma som det varit i många veckor nu och vågen visade på 6 hg upp. Men så nyttigt och så små portioner som jag har ätit under kursen så finns det inte på kartan att den viktuppgången kan vara annat än av vatten! Suck!
Varken ört- homeopet- eller "vanliga" medicinerna verkar hjälpa just nu och snart vet jag inte vad jag ska göra! Men jag sjukskrev mig idag - för första gången på evigheter - för att kunna dels sova ut och dels ha tid för att ta hand om mig. Om en stund ska jag träffa ett par kompisar för att få healing igen! Det ska bli skönt!!

Jag har försökt få tag på min hjärtläkare här i Avesta, men missade telefontiden så jag ska försöka imorgon igen! Det här med att fötter och ben svullnar är inget bra tecken och ingenting att leka med...! Inte när man som jag har nåt hjärtfel...!

Men ni vet vad man säger: "Ont blod förgås inte så lätt", så det ska väl ordna sig det här vad det lider!!

Nu ska jag förbereda mig för healingen! :D
See ya'!!

Anneli.

6 kommentarer:

tantista sa...

Bra att du försöker få tag på läkaren. Vete fan om du ens skall vänta till imorgon faktiskt. Ring akuten och fråga. Skriv upp på en lapp innan du ringer allt som du känner att "detta måste jag få fram" och lägg inte på luren förrän dina punkter är avbockade. Jag tror att dom skulle säga att man bör tappa ur lite vätska. Och det vore nog en lättnad för dig om dom gjorde det.

Cyberhealing pågår, utgående från en server i Stockholmstrakten ((♥))

Maria sa...

Men oj vad jobbigt!!! Du får verkligen utmaning på utmaning du. Hoppas verkligen det går över, det är ju så otroligt mystiskt alltihopa. Kärlek och Ljus till dig!

Om oss sa...

Åh, gör som tantista säger finaste du! Jag tror också du bör komma i kontakt med läkare så fort som möjligt. *orolig* Ta hand om dig - du behövs. Kram, karma och kärlek ♥

Anneli Sjögren sa...

Tack allihopa!! ♥
Det är mycket bättre idag, om än inte bra...!!
Jag ska ringa imorgon, jag lovar!! ♥

Nettan sa...

Hej!
Tack för titten i min blogg.
Du ska veta det kära Annelie, att min operation är det absolut det bästa jag har gjort.
Synd bara att jag inte gjorde den för flera år sen.
Jag var på gränsen för op, mitt BMI låg på 36.
Nu har jag gått ner ca 30 kg på 11 månader,
så något överflödigt skinn har jag inte .
Har hört att det inte är så svårt att få bukplastop. om det är nödvändigt.

Jag tycker att du ska ta kontakt med din läkare för att kolla upp det här med GBP op.
vet inte hur "stor" du är.

Jag för min del, har fått en STOR vinst,
Har slutat med medeciner för högt blodtryck och höga kollesterol.
Jag har diabetes typ 1, tar idag bara hälften så mycket insulin idag.

Jag önskar dig lycka till, och du, PRATA med din läkare om det här.
Du får GÄRNA ta kontakt med mig igen.
KRAM // Nettan

Anneli Sjögren sa...

Nettan: Tack själv för svaret och att du tittade in på min blogg!
Härligt att höra att du är så nöjd efter din GBP-operation!
Det är så olika från Landsting till Landsting hur villiga de är att operera bort överflödig hud efter viktnedgång. Vet inte riktigt hur villiga de är i mina trakter...! Min husläkare ville inte ens svara mig på det i alla fall...!!
En kompis till mig har börjat med nåt hon kallar för GBPE=Gastric Bypass Eating - d v s hon har minskat drastiskt på portionerna - som om hon var opererad - och gått ner 16 kilo på ett par månader!!
Själv har jag typ halverat mina portioner, men utan nåt direkt resultat...! Nåt fel är det på min ämnesomsättning, men läkarna säger bara att alla värden ligger inom ramen för det normala och jag misstänker att de tror att jag smygäter i o m att jag inte går ner i vikt...! :-( *Suck*
Men fuskar gör jag INTE och ger upp gör jag inte heller!! :D
Tack för ditt stöd, Nettan!! KRAM!!