Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 22 april 2011

En studie i kattungar!

Kattungar har två lägen: Full fart eller sover!
Två gånger per dygn - kl 6 på morgonen och kl 10 på kvällen - brukar de få "spatt-ryck" d v s bli extra extra busiga!! Då är det väldigt svårt att ta kort på dem - det blir typ bara fartränder...! :D
Nä, det är mycket lättare att fota dem när de sover:
Det här är Soletary Ground, 9 veckor och två dagar ung. Hon är en av de fem kattungarna från vår "Epica-kull". Epica är en av våra favoritband och Soletary Ground är en av Epicas låtar.Så är utslagen är hon efter just ett sånt där "spatt-ryck" med sina syskon!"Du stöööör" verkar hon tycka på bilden här ovan!! :D ♥"Nåja... När du ändå väckt mig så kan jag väl lika gärna posera lite..."!
Men det gäller INTE brorsan Kingdom of Heaven...! Han tänker inte låta sig störas!! :D Skön stajl han har, va!?!
Janne håller i detta nu på att lägga ut videosnuttar på kattungarna som han filmade tidigare idag! Gå in på våran hemsida och kolla!! Där finns också nya bilder på Dessies små hårbollar som blivit två veckor nu!!
Anneli.

17 kommentarer:

Om oss sa...

Åh, vad söta de är! <3 Glad påsk på dig och familjen. Kram, karma och kärlek

Anonym sa...

Hej!

Läste om att du kontaktat en klok gubbe. Är det han som är synsk från Gravbränna ? Har hört mycket om honom och han har verkligen hjälpt folk. Va sa han till dig ? Skulle du bli bra och har du varit hos kiropraktorn ?
Han såg alltså att vissa kotor var fel och att magen inte fungerade riktigt ?

Mvh Michael

Anneli Sjögren sa...

Vera: Ja, visst är de söta!! Nu är alla tingade utom en, men en kille från Uppsala har visat intresse för den sista kattungen, men vill se honom innan han bestämmer sig, så vi får väl se hur det går! :D

Ha en fortsatt Glad Påsk du/ni med!! :D

Michael: Heeej!! Kul att DU tittar in!! :D
Jag har ingen aaaning om vem den här kloka gubben är eller var han bor...! Nånstans i Hälsingland har jag för mig...!
Det han sa till mig är det jag skrev här på bloggen. Nån kiropraktor har jag inte varit till än - hoppas ju på att du ska ta dig an mig istället...!! Jag har förresten mina journaler hemma nu så det är bara att säga till så kan vi träffas så du får se dem!! Jag har inte tittat på dem själv än...!
Ha det så bra - vi hörs!! :D

Anonym sa...

Nu kanske du tog mig för fel Michael ? :)
Mitt råd, följ kloka gubbens rekommendation.
Han har hjälpt många och vad jag hört en del riktigt svåra fall. Han är synsk och ser vad som är felet, det har tom konstaterats via röntgen att det han sett stämmer.
Om det är han jag tänker på så ska han vara bra.
Han jobbar ideelt och tar ju inte ens betalt.

Mvh Michael

Lesly Valencia sa...

Haha vad söta :) Ja men att få vara själv med sin man är ju att fira :) Bara ta det lugnt. Jag ska jobba som sagt, ska åka snart hehe

Ja det är bra med tarot, en kompis hörde av sig och ville få lite vägledning. Oftast hinner jag inte men vad gör man inte för en vän :) Däremot skulle jag vilja att någon la kort på mig.

Hade så bra!

tantista sa...

Såna sköna kissar! Fina och roliga kort! Hur stor är förresten er rastgård?

Anneli Sjögren sa...

Michael: Oops...!! My mistake!! Jag var bombsäker på att du var en Michael jag känner...! Ni stavar era namn likadant och det är en relativt ovanlig stavning. "Min" Michael frågar mig dessutom en del om det jag skrev om i mitt blogginlägg om "kloka gubben", så jag tog för givet att du var han..! :P
Jo, jag kollade nu om vi syftar på samma "gubbe" och det gör vi! Jag trodde först inte det eftersom han faktiskt tog betalt av mig; 300 kr. Men det var roligt att höra att han har gott renomé, för han bad mig ringa tillbaka när jag ätit upp hälften av "medikamenterna" och det har jag gjort med råge nu...! Däremot inte gått till nån kiropraktor..! Min kompis Michael är Naprapat och har sagt att han efter att ha läst mina journaler ska se om han tror att han kan hjälpa mig.
Tack för att du kommenterade på min blogg - det är jag jätteglad för!! :D

Lesly: Ha ha!! Ja det har du rätt i - tänkte inte på det!! :P
När vi förhoppningsvis ses i Stockholm (eller här) kan jag lägga Tarot på dig!! Och du får gärna lägga på mig med!! :D
Ha en bra dag på jobbet!! Kram!!

tantista: Tack Arch Dude!! SKÖNA är bara förnamnet för dessa små ligister!! Jag kommer verkligen sakna dem när de har flyttat hemifrån - trots att de river ner mina krukväxter!! ;-)
Rastgården är ungefär 20X25 kvm, ca 500 kvm plus/minus 10 % säger Janne!

tantista sa...

Oj, såå stort, vad härligt för dem! Verkar de sukta efter det som finns bortom murarna?

Anneli Sjögren sa...

tantista: Självklart suktar de efter andra sidan!! För där finns ju de FETASTE mössen...!! ;-) De försöker rymma då och då, så man får ha dem under uppsikt och Janne förbättrar hagen vartefter!!
Det ska bli en hage till så småning om så att vi kan separera Totoro från löpande honor som inte ska bli dräktiga...! Även inne är vi på G att sätta upp en nätrdörr så vi kan bestämma när det ska bli ungar!! :D

tantista sa...

Nätdörr - snacka om stort pessar;)

Anneli Sjögren sa...

Jo, du!!! Men det ska åtminstone inte in nån annan stans än i huset!! :p ;-)

Anonym sa...

Anneli

Va ett reportage i expressen för någon månad sedan där sångerskan Charlotte Perrelli kontaktade " kloka gubben" angående hennes son som var jättesjuk. Läkarna hade tagit alla möjliga prover men visste inte va felet va. I ren desperation kontaktade hon honom även fast hon tvivlade på det hela om han skulle kunna hjälpa.
Han talade direkt om att det var några kotor i ryggen som var sneda. Idag är hennes som frisk.
Han räddade livet på pojken sa hon somtidigare hade huvudvärk, kräktes och kunde knappt gå. Så vissst kan det vara värt att anlita honom och följa hans råd :)
Han kanske tar lite betalt nu då jag förmodar han blir nerringd av många. men blir man bra så kan den lilla summan vara väl investerade pengar.

Kram/ Michael

Maria sa...

Vilka underbara sötnosar!! Gick in här och läste alla kommentarer... vad spännande det låter med den "kloka gubben", man kanske ska slå honom en signal?? :) Är det samma Michael som brukar kommentera på min blogg tro? Kram

Anonym sa...

Maria

Hej! Jo det är samma Michael som kommenterat i din blogg :)
Va faktiskt av en slump jag hamnade här och så läste jag att " kloka gubben" nämts här och då blev jag hyperintresserad :)
Jag slog hnm en signal för några veckor sedan. Till mig sa han att kotor i både rygg, bröst och nacke behövdes justeras. En gammal fotbollsskada. Därför jag har huvudvärk och yrsel. Nu äter jag lite homeopatmedel och sen när jag är klar ska jag besöka kiropraktor.
Jag hoppas han har rätt och när jag tänker till har jag blivit påsprungen flertal gånger på fotbollsplanen förr. Hamnar dessa kotor ur led kan man få massa märkliga symptom sa han.
Testa ring honom :)

Kram


Testa ring hnm:)

Anneli Sjögren sa...

Michael: Tack för att du berättade om Charlotte Perelli!! Intressant!!
Jo, jag ska ringa upp honom igen - bara jag kommer på det på en tidpunkt som man kan ringa till folk på!!
Självklart ska han ta betalt!! Det känns aldrig bra att bara bli utnyttjad!! Och det känns inte bra att utnyttja nån heller!!
Hoppas att hans råd till dig hjälper!

Maria: Visst har jag din mailadress...??? Annars kan du bara slänga iväg ett mail till mig så mailar jag "kloka gubbens" telefonnummer till dig!

Maria sa...

Gud så spännande!! Jag har säkert nån gammal handbollsskada som spökar. Min mejl är maria_skolding@hotmail.com... men vågar jag ringa honom tro?? ;)
Kram

Anneli Sjögren sa...

Maria! KLART du vågar!!! Jag vågade ju!! ;-)
Jag mailar nummret till dig!! :D