Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 21 april 2011

Pinfärska VÅRbilder!

Önskar alla mina läsare en Glad Påsk med lite vårbilder, tagna för ca 30 minuter sen här där jag bor!
Här ovan ses övervintrade minipåskliljor, kvarglömda i sin kruka ute på gräsmattan! Jag blev jätteförvånad när jag fick se dem härom dagen!! Och glad!! :D
De här blåa blommorna vet jag inte vad de heter, men vi har ganska gott om dem på tomten.
Vitsippor blommar i små klungor lite här och där i vår trädgård.
Så här fin, klarblå himmel har vi i Avesta idag! Björkarna börjar få små "musöron"!! :D
Totoro i kattgården. Katterna är jätteglada nu när snön är borta och det har blivit varmare!
Mitt gamla "Da House", d v s min lägenhet som vi byggt i våran lada + garaget. I förgrunden en buske med jättefina rosa-lila blommor som jag inte har en aning om vad den heter. Nån som vet?? Det blir röda bär på den på hösten som är giftiga har jag hört.
Här en närbild på de fina blommorna! ♥
Ett par hundra meter från vårt hus står vår brevlåda tillsammans med grannarnas. Som ni ser så är vi inte många som bor här i området!
På väg tillbaka till huset från brevlådorna. Till vänster ser man lite av närmaste grannens hus och bortom det ser man vårt garage, lägenheten och taknocken på vårat hus.


Ja, så ser det ut hemma hos oss!


Ha nu en riktigt underbart härlig påsk allihopa!!


Anneli.

4 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Åh vad "vårigt" det ser ut, älskar naturen. Grynen lever nu kan jag meddela :) kolla in bilderna på bloggen :)

Men när är kursen, vilken stad, pris och sånt. Kan du skicka en länk? :)

Glad påsk

Anneli Sjögren sa...

Spännande med Kefir-grynen!! Jag ska gå in på din blogg nu när jag kopierar och klistrar in mitt svar på din blogg!! :D

Kursen i Drömtydning kommer att vara i Avesta, i min lokal där Maria (Harmonia) ska bo i 2 veckor när hon gör sin praktik på Avesta Tidning.
När är inte bestämt än, men jag ska försöka komma ihåg att berätta för dig när datumet är satt!

GLAD PÅSK till dig också!! ♥

Lesly Valencia sa...

Ja så såg de ut när de var torra, sen tar det en stund innan de gula försvinner och de blir helt vita. Jag ska smaka nu på första yoghurten som har gjorts under natten :)

Jaha ok då är det inte så långt bort. Ja hon berättade att hon skulle få sova där. Vad snällt av dig. Men hör av dig när du vet mer då :)

Glad PÅSK

Anneli Sjögren sa...

Spännande att få höra vad du tycker om smaken!! Vilken mjölk använder du??

Nä, Avesta är faktiskt inte så långt från Stockholm!! Det är ganska många som bor här men jobbar i Stockholm och pendlar! Det tar 1½ timme med tåget.
Men jag hör av mig om Drömtydningskursen när datum och sånt är bestämt! :D

Ha en fortsatt glad påsk du med!!