Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 3 april 2011

Filmtajm

Lugn skön dag har nått sitt slut och jag ska straxt gå och lägga mig. Först vill jag bara ge er ett filmtips!

Janne och jag har tittat på en väldigt tankeväckande, gripande och stark film om en 11-årig pojke som försöker ändra världen till det bättre. Filmen heter "Skicka vidare" eller på orginalspråket: "Pay it forward". Se den!!
I några av rollerna ser man Kevin Spacey som pojkens lärare, Helen Hunt som mamman och Haley Joel Osment som pojken.

SE DEN!!!

Anneli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tips, ett från mig är Black swan. Janne har inte sett den, tror att han skulle tycka att den är något för "abstrakt". Jag ryser fortfarande när jag tänker på den och hur skickligt gjord den är.

Anneli Sjögren sa...

Tack Anneli! Just Black Swan pratade de om på radion i förmiddags! Vilket sammanträffande!!
Men av det jag hörde om den så tror jag inte att det är en film för mig...! Lite för "svart" för mig tror jag!
Egentligen vill jag helst se komedier eller drama med en positiv "outlook". Är de för "svarta" så blir jag illa berörd och har svårt att få nån riktig behållning av filmen..!

Om oss sa...

Send it forward är en är oerhört vacker, tankvärd och gripande film.

Jag såg faktiskt Black Swan på bio igår och den var gripande och mörkt vacker och väldigt obehaglig. Enastående rollprestationer. Riktigt bra (men ingen feel good-film). Kram

Anneli Sjögren sa...

Vera: Ja, jag älskade den filmen - trots tragiken på slutet!
Ang Black Swan så var det precis det jag hörde om den! Jag har väldigt svårt med obehagliga filmer/scener!! Tar såå illa vid mig!!