Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 1 april 2011

Men va ända in i glödheta...

När jag vaknade imorse och stapplade ut i badrummet upptäckte jag att mina fötter - speciellt den vänstra - är jättesvullna!! Även fingrarna var lite svullna så jag tog med stor möda och mycket tvål av mig alla ringar! Benen/anklarna är också svullna och även i ansiktet tycker jag mig se lite svullnad.
Ställde mig på vågen och höll på att få en chock! Jag har gått upp 2,2 kg sen i måndags!! Snacka om att jag samlat på mig vätska!!
Janne har hjälpt mig att googla på symptomen för att se vad det kan tänkas handla om, men än har vi inte hittat nåt som verkar stämma in på mig (förutom att det antagligen har samband med hjärtat) och heller inget råd om vad man kan göra. Förutom att kontakta läkare. Det är jag ju INTE så pigg på...!!

Jag hade en flaska "Curitur" från Ledin (inköpt på Hälsokost) hemma som jag har börjat ta idag. Curitur används för att rena och stärka kroppen och innehåller: Maskros, Åkerfräken, Mjölon, Björkblad och Enbär.

Maskros är stärkande och renande för njurar och lever och är urindrivande. Den är dessutom rik på vitamin C, B, A och magnesium och kalk. (Det låter som nåt jag kan behöva!!)

Åkerfräken innehåller bl a kisel och är renande och vätskedrivande. (Perfekt!!)

Mjölon är bra för urinvägarna och har antiseptiska egenskaper. (Inte helt fel det heller!!)

Björkblad är urindrivande, renar kroppen, motverkar vätskeansamlingar och stärker njurarna! (Nämen, ser man på!! Precis vad jag behöver!!)

Enbär är starkt svett- och urindrivande och stimulerar bildandet av magsaft! (Toppen!!)

Ja, det här låter ju faktiskt som att det kan va nåt för att komma tillrätta med vätskeansamlingen!! Hoppas att det räcker så!
Och på kuppen så blev detta - helt oplanerat - mitt första blogginlägg om Naturlig bot som jag lovade att börja skriva lite om!!
:D Varsågoda!! :D

Anneli.

10 kommentarer:

tantista sa...

Tycker du skall prata med den där läkaren som var positivt inställd till att låta dig "hålla på" med dina egna kurer. Jag tror att ni måste jobba tillsammans på något sätt eftersom du inte vill lägga dig i händerna på den traditionella sjukvården utan håller på och laborerar vid sidan av. Då är det bra om han vet vad du håller på med så kan han kanske rentav tillföra någon kunskap som du sedan kan hantera hur du vill, eftersom du har din fria vilja. Eller iallafall att han vet vad du gör, eftersom även naturmedel interagerar med och påverkar/påverkas av "apotekspiller". Vet han vad du gör och att du är obevekligt bestämd på att göra vad du gör, ja då kanske han behöver tänka om beträffande hur "hans" medicin skall vara upplagd. Men lämna inte sjukvården helt utanför, snälla?

Anneli Sjögren sa...

Gulle dig!! ♥
Jag tror inte att Jens är min läkare längre... Han har ju remitterat mig vidare till Falu lasarett...! MEN, som av en händelse så fick jag med posten idag en kallelse till Cardiologen i Falun, så på onsdag bär det av dit! Tyvärr till en läkare som jag inte träffat förut...! Men jag kommer att berätta att jag äter alternativmedicin - var så säker!!

Om oss sa...

Ja, du får ta hand om dig, hjärtat. Jag vet vi borde äta, motionera och leva så man inte blir sjuk, istället för att ta medicin när man blir sjuk. Men det fungerar ju inte alltid, speciellt inte om man redan blivit sjuk - även om man kan mildra symptomen. Kram, karma och kärlek

Maria sa...

Vad konstigt, hoppas det löser sig med din kur nu. Det var intressanta tips, jag tror jag ska leta efter teer som innehåller de där grejerna. Må bättre nu och ta hand om dig fina! Kram

Anneli Sjögren sa...

Tack Vera!! ♥
Det är lätt att vara efterklok...! Men i detta skede kan man bara göra så gott man kan!! KRAM!!

Maria: Kul att du tyckte mina tips var intressanta!! Planen är att då och då komma med nya tips i samma stil!
Jag tycker att jag kan skönja en liiiten, liiiten förbättring av hjärtrytmen, och fötterna verkar något mindre svullna idag, så jag tror att det går åt rätt håll med allting!! Hoppas, hoppas!! Men jag gör inte mycket annat än dricker och pinkar - pinkar och dricker!! :D

E. sa...

Curitur sålde jag mycket av när jag arbetade i hälsokost! Har inte provat den själv, men fått positiv respons på den:-)

Kramis!
/E.

Anneli Sjögren sa...

Jag tycket inte att jag märkte nån direkt skillnad av Curitur-kuren faktiskt...! Jag vet ju att örterna i sig är bra, men nån direkt effekt kunde jag tyvätt inte märka av...! :-( Fast å andra sidan så vet jag inte riktigt vad det är jag skulle kunnat känna av heller...!

Anonym sa...

Det första du kan utföra förut аtt komрrіmегa svullna fötter och anklar är att anorԁna
de där högt ѕå innerligt som möjligt.
Det hindraг vätskan från att rіnna ner till
dina fötter oсh fotleder.

Мy homеρage ... graviditet

Anonym sa...

Levern bearbetaг glukоs och funktionen förbättras genοm att
kοnsumtionen utav mjölktіsteln kan tіllföra mot аtt föгdröja blοdѕoсkгet även.


my ρagе: Förhöjt Blodsocker

Anneli Sjögren sa...

Tack för kommentarerna Anonym!