Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 18 april 2011

Kurs X 2, vikt och en Nymfparakit!

Nu är det knappt 2 veckor kvar på den här motivationskursen som AF skickade mig på! Det är inte klokt hur fort tiden går!!

På Socialt företagande-kursen har det börjat tre nya - en av dem är min kompis Katta! :D
Nästa kurstillfälle är på onsdag, och det som står på tur på dagordningen är att komma på ett namn till vårat företag/förening, och det är inte det lättaste!! Men det ser åtminstone ut som att det äntligen börjar hända nåt konstruktivt!

Morgonens vikt då? Ja, jag vet inte riktigt...! Jag vägde mig - det gjorde jag! Men jag glömde bort att jämföra med siffrorna från förra måndagen, så jag är inte riktigt säker på resultatet...! Men om jag minns rätt så har jag gått ner siså där en 5 hg eller så...! Jag är inte hemma så jag kan inte kolla.

Var är jag då?? Ja, det är väl inte så svårt att gissa: i lokalen förstås!! :D Jag ska sova över här inatt så är det nära till kursen imorgon! Det är så skönt att kunna rå sig själv ibland, och jag ÄLSKAR att vara här!! ♥

Förresten så var jag iväg en sväng till Krylbo efter kursen idag, och döm om min förvåning när jag såg en Nymfparakit i en björk!! Den måste ha rymt nånstans ifrån! Hoppas den hittar hem igen, för det är nog inte så lätt för en förrymd burfågel att överleva på egen hand!!

Anneli.

2 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Hej Anneli tack så jätte mycket, men det behövs inte nu eftersom att jag har skrivit om svampen.

Jag fick smaka på den och tyckte faktiskt att den var god, men det var för att jag hade förväntat mig sur fil. Kanske var det samma sak när du var liten, att du var van vid söt yoghurt. :)Jag håller på göra egen nu, får se hur det blir :P hehe

Sköt om dig!

Anneli Sjögren sa...

:D Mamma sa att den där svampen var jättenyttig så jag hoppas att du lyckas med den!
Jag var van vid naturell yoghurt, så det var nog inte det som gjorde att jag inte gillade "svampfilen" - det var nog snarare att jag tyckte att svampen såg så läskig ut...!! :D