Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 25 april 2011

Avslut och ny början

Så var denna påsk slut! Jag hoppas att ni alla har haft en härlig påskhelg!

Imorgon börjar sista veckan på den här 8-veckors motivationskursen som Arbetsförmedlingen skickade iväg mig på. På fredag har vi avslutning! :D
Det känns ganska bra att kursen tar slut snart!! Missförstå mig rätt: jag har tyckt väldigt mycket om att gå på kursen och Lasse är en toppenkursledare och deltagarna ett gäng mysiga människor! MEN: Det ska bli sååå skönt att inte behöva tvinga sig upp på mornarna på det här viset!! Det har varit det jobbigaste!

Visserligen kommer vi på Socialt företagarekursen att skruva upp tempot och verkligen försöka sjösätta ett socialt företag väldigt snart, men förhoppningsvis kan jag styra upp det så att vi inte nödvändigtvis måste träffas så tidigt...! (Och med tidigt menar jag före kl 10.00...).

Imorgon eftermiddag ska vi ha ett möte för att försöka börja göra en budget! Det blir spännande!
Och gissa var vi ska vara?? I min lokal förstås!! :D

Jag sitter i lokalen as I write och ska sova över här som vanligt efter måndagens "tjejkväll"!

Tanken är att det Sociala företaget till att börja med ska hyra in sig i min lokal så att vi kan ha kontoret, veckomöten och fika/äta här, och det passar ju jättebra eftersom jag mest använder lokalen på kvällar och helger!! :D

Men vi får se vad som händer i verkligheten! Jag berättar för er vartefter saker och ting händer!

Hörrni, det är måndag idag (en liten stund till) och det betyder som vanligt viktuppdatering.
Tyvärr har jag inget upphetsande att förtälja... Vikt och mått har stått helt stilla under veckan som gått - trots att jag varit så noga med maten och portionsstorlekarna...! Men nu är det ny vecka och nya möjligheter!! Jajjamensan!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: