Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 12 april 2011

Fem kattungar och en läkare

Idag hann jag ringa till lasarettet innan telefontiden var slut och sköterskan jag talade med skulle be min läkare Jens att ring upp mig.
Jag mer eller mindre klistrade fast mobilen i min hand för att inte missa hans samtal, men fick vänta ända till klockan var över fyra innan han ringde!
Jens är en lugn och sansad läkare och en av de få som jag har lite förtoende för! Jag berättade om mina svullna fötter, men han lät inte nämnvärt orolig för det! Tydligen är det en av biverkningarna av den ena medicinen som jag äter nu!
Vi pratade lite om risken för blodpropp men enades om att det inte verkade vara nån större fara för det, men OM jag fick ont skulle jag åka in till Akuten.
Vi pratade även om den här läskiga hjärtundersökningen som jag snart ska genomgå, och det är verkligen så att jag måste genomgå den!! Urk och blä!! Härom sistens när jag trodde att jag skulle göra den så hade jag ju dödsångest och den här gången - när jag VET att jag ska göra den, kommer väl inte att kännas speciellt mycket bättre...! Men Jens säger att det är jätteviktigt att jag genomgår den här undersökningen, så jag måste väl falla till föga...!
Om inte ett MIRAKEL inträffar...! (Jag fick en gång en sån där liten skylt av min mamma som det stod: "Jag tror inte på mirakler - jag förlitar mig på dem" på...! DET är min melodi!!) *Suck*

Men nu över till nåt betydligt roligare: Sent igår kväll satt jag och pratade i telefonen med min Ärkepolare "tantista". Av nån anledning så vände jag mig om och fick se detta: Kan det bli så mycket gulligare?? Alla fem "stora" kattungar samlade vid klöspelaren som står framför fönstret i ett av rummen i vårat hus. Zzzzzzzz.....!! :D Observera kattungen som sover i blomkrukan!! :P Naaaw!!
Fler bilder på dem och de nya kattungarna finns på våran Hemsida!

Anneli.

3 kommentarer:

tantista sa...

Men gud så sött! Nu vet vi var katter kommer ifrån - dom växer på träd:) Vad bra bilderna blev - är det mobilkameran??

Det var ju skönt att svullnaderna var vad man kan förvänta sig - ja om du förstår hur jag menar...! Skönt att Jens inte blev orolig. Så himla trist att du "måste" göra värstingundersökningen. Den låter verkligen förfärlig. Men det positiva är att om han säger att du måste (läs "måste") så har han säkert några åtgärder up his sleave att välja mellan beroende på vad resultatet blir av undersökningen. Han skulle knappast säga att du måste, om det sedan ändå inte fanns nånting att göra:)

Vet du om att du är en mästare på att sätta bloggpostrubriker!

Om oss sa...

Åh, i en blomkruka? Ja, de växer mig banne mig på träd dessa små ullnystan.

Vad skönt att läkaren var lugn i det som hänt och att han har lite koll. Han verkar veta vad han pratar om, i alla fall. <3

Anneli Sjögren sa...

tantista: Japp!! Vi har speciella kattungeträd här hemma!! ;-)
Bilderna är tagna med min mobil - den har 8 megapixlar och tar riktigt bra kort!! :D

Det verkar inte som att jag kan komma undan "värstingundersökningen" - så det är bara att bita ihop!! Och som du säger så är ju det positiva att då lär det ju finnas nåt att göra!! :D

Tack för berömmet ang bloggpostrubriker!! Jag suger åt mig som en svamp!! :D

Vera: Ja, man skulle kunna tro att kattungar växer från blomkrukor!! ;-)

Min hjärtläkare här i Avesta är väldigt bra! Tur att jag har honom att vända mig till!! ♥