Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 25 juli 2011

En dag på språng!

Idag har jag varit på språng mest hela dagen - in och ut ur affärer, in en sväng på banken och nu ikväll har jag varit i lokalen och haft min Mediala utvecklingscirkel. Nu är jag trött, så detta blogginlägg lär bli kort!!

Det är ju min vägningsdag idag, och imorse klev jag förstås upp på vågen som vanligt för att kolla hur det gått sen förra måndagen. Den bekräftade vad jag redan visste/insåg: 9 hg upp!! Det är ju inte så konstigt med tanke på att jag fuskat med maten alldeles för mycket på sistone!!
Jag märker att jag också har ökat på mina portioner lite grann...! Inte jättemycket, men ändå...! Så nu blir det verkligen till att skärpa sig!! Den här viktuppgången har jag bestämt, är helt tillfällig!!
Det konstiga är att jag känner mig smalare...! Fast det är jag ju också - jämfört med för en månad eller två sen!

Ja ja...! Jag är inte orolig! Jag vet ju vad viktuppgången beror på och kan åtgärda det!! :D

Nu ska jag kolla lite mail och gå ut en sväng på facebook om jag orkar!

Anneli.

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Vissa dagar känns det verkligen som om allt har samlat ihop sig och måste göras på en gång. Tur att inte alla dagar är så. Att vi har dagar när ingenting alls behöver tas tag i ibland. Så att vi kan landa och hämta andan emellanåt. Och fylla på med lite ny kraft.

Hoppas du får en riktigt fin dag idag!

Anneli Sjögren sa...

Ja, tur det!! Och tur att vissa saker går att skjuta på så att man kan välja något annat om tillfälle erbjuds!! Som jag gjort idag!! :D Jag hade egentligen planerat att "göra lite nytta", men min son Adrian ville så gärna åka till en kompis vars mamma är min kompis, så då gjorde vi det!! Och det jag planerat för denna dag får jag göra ikväll och imorgon istället!! Det funkar för mig!! :D Vi hade en jättehärlig dag hos våra kompisar!!
Hoppas att du också haft en fin dag!!