Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 20 juli 2011

Hallonfrukost! :D

Jag har världens bäste make!!
I förmiddags när Fru Sjögren (= jag) äntligen tagit sig ur sängen och masat sig ner i köket, öppnat kylskåpsdörren och stod och stirrade in efter nån gott att äta till frukost kom Janne in i köket. Jag utbrast nånting i stil med: "Åh va gott det skulle vara med hallon till frukost"!
Vips var Janne med ena handen inne i porslinsskåpet och undrade hur stor skål jag ville ha!!
♥Vilken MAN, vilken MAN♥
Efter en liten stund kom han in med dubbelt så mycket hallon som i skålen här ovan! Hälften åt jag upp med vispgrädde och den andra halvan frös jag in! :D
På buskarna utanför huset finns massor med hallon, så bara det inte regnar så kommer det att bli hallon både i min och killarnas magar OCH i frysen!! :D

Anneli.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken lyx! :D Jag älskar hallon, kanske mer än jordgubbar!

Anneli Sjögren sa...

Jag har nog svårt att välja mellan de två jag med...! Och smultron är ju också supergott... och körsbär... och biggaråer.... och björnbär....
(Jag misstänker jag är hungrigare än vad jag tror...!!) ;-)
Men lyx - ja, visst!! :D