Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 6 juli 2011

LCHF-frukost?

Jag har sovit riktigt gott inatt - jag vräker mig ju alldeles själv i Linnéas dubbelsäng!! :D
Tog en snabb dusch medan jag tänkte på vad jag skulle äta till frukost. Hmmm...!
Jag har blivit så lat nu när jag varit hemifrån. Har nästan inte lagat nån mat alls (förutom middagen hos Maria) utan mest levt på ost och nötter och annat som typ bara går att stoppa i munnen!
Morgonens frukost blev till slut: en stor kopp té med en skvätt grädde i + en näve valnötshalvor med osötat jordnötssmör på! Det var riktigt gott!! :D Fast det låter väldigt knäppt...! :P

Men jag planerar att bättra mig!! One of theese days ska jag göra Paneer; Indisk Färskost. Den är så himla god att steka!! Vem vet - jag kanske t o m får för mig att göra min favvo-indiska maträtt Saag paneer = Paneer i indiskt kryddad spenat med grädde! MUMS!!! Fast jag tror inte att jag har rätt kryddor här, så det får bli en förenklad variant i så fall!

OCH, angående receptlänken till Paneer: Jag använder inte vitvinsvinäger som i det länkade receptet! Jag tycker det blir godare när osten blir lite mjukare, och använder istället filmjölk. 1½ dl filmjölk per liter mjölk! Då blir den inte "gnisslig" över huvud taget! Just the way I like it!! :D

Nu ska jag börja tänka på vad jag ska stoppa i mig till lunch...! Nånting enkelt...! Nånting gott...! Jag går nog ut och inventerar kylskåpet!! :D See ya later!!

Anneli.

2 kommentarer:

Birgitta Höglund's Mat sa...

Paneer med spenat är en av mina absoluta Indienfavoriter också :)Skicka gärna receptet på osten när du gjort den.

Jag fick en bloggadress av en grannes dotter idag till en vegoblogg, skriven av hennes dotter. Kanske kan vara intressant för dig, även om den inte är LCHF.
http://hussystrarnasvegokost.blogg.se/
Ha det så skönt i sommarvärmen :)

Anneli Sjögren sa...

Hej Birgitta!! Kul att du tittade in!! :D
Självklart ska jag se till att du får receptet på Paneeren!! Om det blir som jag planerat imorgon så ska jag göra den då!
Tack för länken!! Går genast dit och utforskar lite!! Alltid hittar man några guldkorn, och om inte annat kan man få inspiration och LCHF-omvandlingsbara idéer!! :D