Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 7 november 2011

Från Minecraft till linfrön!

Både igår och idag har Adrian och jag försökt att ladda ner, installera och använda olika program som gör så att man kan spela in sin dataskärm. Adrian har nämligen en idé om att han vill spela in när han spelar spelet Minecraft och lägga ut på youtube!! Det finns massor av såna videos redan och Adrian har nog sett de flesta!! Många av dessa videor går ut på att man ska lära sig om spelet.
Jag tycker att det är roligt att han vill spela in egna videor och inte bara sitta och spela....!! Lite kreativt tycker jag!!
MEN: Han tycker att jag också ska spela in egna videor när jag spelar Minecraft...!!! Ha ha ha...!! Ja, det får vi allt se!!! :P Det skulle vara nån slags instruktionsvideo för dumskallar då!! *Fniss* :P

Hur har det gått då?? Jo, vi fick kalla in storebror Rickard som guidade oss på telefonen, och efter ganska många misslyckade försök och flera timmar investerat i detta verkar det som att vi äntligen har fått det att funka!! Så vi får väl se om det blir några videor på youtube framöver!! :D

Ja, och så är det måndag igen (en liten stund till....)!
Vägdag alltså!
Jag hade inte gått upp så mycket som jag befarat, men upp har jag gått: 4 hg. Morr!! Dessa kolhydrater som sätter igång hungern och suget!!
Jag har försökt att skärpa mig idag och avstått från kolhydratsfällorna. Försöker äta äggmat, men jag blir ju så himla hård i magen av ägg...!! Men det försöker jag kompensera genom att äta linfrön...! Suck! Vi får väl se hur det går!!

Nu är det straxt läggdags!! Jag ska bara kolla några fler mail!!

Anneli.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej fining!!
Hoppas du får en underbar tisdag. Njut av dina linfrön.. och ägg. Hihi. Puss o kram

Anneli Sjögren sa...

Jag njuter, jag njuter.... måttligt!!! :P :D
Men en underbar tisdag ska jag absolut ha!! :D
Ha en underbar tisdag du med!! ♥
Puss och kram!!