Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 5 november 2011

Sugen på nåt gott

Åååååååh!! Dessa kolhydrater....!!!!
Jag har kommit in i nåt slags "sug-efter-nåt-gott"-tillstånd och det skyller jag helt och fullt på att jag på sistone tillåtit mig på tok förmycket kolhydrater! Det sätter igång det vanliga gamla suget jag hade förr i världen när jag åt "vanlig mat" och hela tiden fick kämpa för att försöka avstå från massa smaskens!
Jag vill INTE tillbaka till det!! Varken för det eländiga sugets skull eller för vad det gör med vikten när man inte orkar stå emot!!

MEN, having said that så är det ju faktiskt så att ibland kan ju vem som helst vilja ha något smaskigt tilltugg, och idag tänkte jag att jag vill ha något som jag med gott samvete kan unna mig ibland!!
Sagt och gjort; jag komponerade ihop dessa:
SESAM- MANDEL- & KOKOSKAKOR LCHF-style

1 dl mandel, mixad till mjöl
1 dl kokos, mixad till mjöl
1 dl sesamfrö
1 msk Fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 nypa salt
½ dl Sukrin
1 knivsudd Stevia
1 msk kokosolja
3 ägg

GÖR SÅ HÄR:
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Knäck i äggen och häll i kokosoljan. Rör om ordentligt och klicka ut på två bakplåtspappersklädda plåtar. Det blir ca 35 stycken.
Grädda i 200 grader ca 10 minuter. Ta ut plåten och vänd kakorna upp-och-ner tillbaka på plåten och låt dem stå kvar i eftervärmen med ugnsluckan lite öppen tills kakorna är helt torra.

De blev riktigt goda!! Inte så söta som vanliga kakor förstås, men det vill jag inte heller! Jag har ju vant mig av med sötsmaken och skulle förmodligen tycka att en vanlig kaka är på tok för söt!!

Varsågod att provbaka om du vill!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: