Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 14 november 2011

Seeeeeeg dag

Som framgår av titeln till detta blogginlägg så har detta varit en väldigt seg dag!
Min intention med dagen var att baka. Men först så sov jag till nästan kl 11.00(!), sen vägde jag mig (upp 3 hg! *Suck*), efter det åt jag lite frukost och satte på datorn för att kolla in recept här på bloggen. Naturligtvis fastnade jag på facebook en stund, fick ett telefonsamtal och spelade Bejeweled Blitz under tiden vi pratade, sen rensade jag bland mailen, kollade några bloggar och sen var det helt plötsligt sen eftermiddag och Adrian kom hem från skolan!!
Vad hände???
När Adrian ätit mellis så brukar han få ha datorn en stund - så också idag, men är det nån som tror att jag kom igång med nåt bak när jag äntligen lyfte rumpan ur soffan?? Nä, då kom jag på att jag var hungrig och gjorde mig en stor kopp té (men jag glömde bort att äta...)!

För några dagar sen köpte jag en kaffekvarn som jag har önskat mig i flera år (hittade en till nedsatt pris!) och jag fick för mig att börja läsa bruksanvisningen, diska de olika delarna och sen mala lite kaffe. Ja, så då blev det en stor kopp kaffe också...!! Men fortfarande inget bak... eller mat....!! :P
Lagom till det var dags att laga middag så kom jag äntligen igång med baket!! Tur att mina pojkar är så duktiga och kan laga mat!!!

Nu har jag i alla fall bakat mitt kryddknäckebröd, mjukt bröd och 2 sorters kakor - allting LCHF naturligtvis!! :D
MEN.....! Jag är för trött för att lägga ut foton och recept på det jag bakat!! Det får vänta tills imorgon!!

Anneli.

6 kommentarer:

tantista sa...

Mysigt med kaffekvarn. Jag hade en riktigt gammeldags i svartmålat järn, med vev. Tröttnade till sist eftersom min dåvarande ugn (låter som "dåvarande make";) rostade de råa bönorna så ojämnt och dessutom osade det så att brandlarmet gick varje gång...! Så det blev väl inte riktigt som jag tänkt! :) Men din är elektrisk, va? Tänker du rosta själv?

Anneli Sjögren sa...

Ja, min är elektrisk - en Krups tror jag det var..! Orkar inte lyfta häcken från soffan för att kolla - har så skön musik i hörlurarna (Kitaro med Matsuri)! Men rosta själv kommer jag nog inte att göra...! Rosali gjorde det i sin gamla gasspis när hon bodde i Göteborg, men nuförtiden kan man ju köpa färdigrostade kaffebönor nästan var som helst...!! Fast det skulle vara för att de slipper bli rostade i bensinångor då förstås... Hmmm....!! Får tänka lite på det där!!! :P

Maria sa...

Låter som en skönt slapp dag. Hoppas det blev goda bröd o kakor. Ha en fiiiiin fiiiin tisdag. kram

Anneli Sjögren sa...

Det var skönt att slappa men samtidigt blev jag lite frustrerad av att jag aldrig kom igång!! Men när jag väl gjorde det så gick det undan!! :D Och gott som 17 blev det alltihop!! :D
Ha hen fiiiin fiiiin tisdag du med!! ♥ Kram!!

Tess sa...

Hellooo! Ja, han väger endast strax över 1 kg. 1,2 kg för att vara exakt då han vägdes igen igår! :) Han vägde 800 gr när han kom ut och gick sedan ner till 775 gr. Men nu är han alltså på g... :) Kram

Anneli Sjögren sa...

Oj oj oj...!! Då är man inte stor!!! Men skönt att det går åt rätt håll!!
Tack för svar!! :D