Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 12 oktober 2012

Bliss Cafe

Här kommer lite uppdatering om och bilder från igår:
Min kära kompis "tantista" och jag träffades vid Medborgarplatsen igår för att äta lunch på ett (som jag har förstått det) ganska nystartat Raw Food-café som ligger mellan Medborgarplatsen och Skanstull; närmare bestämt på Östgötagatan 77.
Jag har ju valt att inte ha någon reklam på min blogg, men när det är något som jag gillar så gör jag gärna reklam för det själv! Och Bliss Cafe gillade jag!! :D
Så här ser det ut utifrån:
Och så här inifrån:
Här satt vi och åt vår goda mat:
och här ser vi Mikael bakom disken i full färd med att lägga upp mat till oss!
Och nä men titta - här fastnade ju jag på ett kort också...!! :P
Maten vi fick var jättegod och det känns verkligen fräscht med Raw Food! Jag tror att det kan vara en psykologisk grej, men det känns så himla bra att ge sin kropp alla dessa vitaminer, mineraler och enzymer!! Jag upplever verkligen hur min kropp jublar över all lättupptaglig näring! När jag kommer hem till Avesta igen ska jag verkligen försöka skärpa mig och börja få in mer råkost i min kosthållning!
Ja, och sen kunde vi inte låta bli att prova en liten efterrätt också! Det fanns en hel del att välja på, men eftersom jag inte vill ha nåt som är så sött så föll valet på nåt som var lite mer nyttigt (fast allt där är ju nyttigt...):
En "Omega3 Bomba Supernäring"-boll, serverad på en jättegullig assiett! Den var..... hmmmm... god..? Nja... annorlunda!!
Jag tror att "tantista" satte fingret på det när hon sa: "It takes some getting used to"! :D Fast jag tror nog att jag tyckte den var godare än vad hon gjorde, för jag köpte till och med med mig två hem! :D

Nu ska jag göra mig iordning för att träffa ännu en gammal kär vän "från förr"! Sen kommer jag åka hem imorgon, så nästa blogginlägg kommer att vara skrivet i Avesta igen! :D

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

...men maten vande man sig direkt vid, den var verkligen god! ~ Rackarns bra bild på dig hörru:)

Anneli Sjögren sa...

Tack tantista!! :D
Ja, det var jättegod mat!! Hade sån lust att gå dit idag igen, men, men.... Men nästa gång jag kommer till Stockholm bara måste jag dit!! :D

Leslita sa...

Åhh vilket bra tips. Tack. Där kan jag äta sen när jag börjar min crazy sexy diet.

Anneli Sjögren sa...

Ja det är väl värt ett besök Lesly!! :D
Jag tänkte också köra Crazy Sexy Diet sen, men just nu har jag för mycket på gång för att jag ska orka med ännu en grej...! Däremot ska jag börja med mer Raw Food och gröna juicer och smoothies tänkte jag! :D
Kram!!