Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 5 oktober 2012

Gröna smoothies - kan det va nåt?

Idag har jag ännu en gång sett filmen "Hungry for change" som jag länkade till igår. Har ni inte sett den än så gör det!! Imorgon, lördag ska vara sista dagen man kan se den - i alla fall gratis.
Efter att ha sett den nu två gånger så är jag sjukt pepp på att börja med gröna juicer och smoothies, något som jag länge varit lite "misstänksam" emot... Tänkt att "det där kan väl inte vara nåt gott"... Men jag tänker ge det en chans!
På bloggen Inner strength håller bloggerskan Petra som bäst på att peppa alla sina läsare att hänga med på en "21 day cleanse" - alltså en detox, och det är därifrån jag fått både tipset om filmen "Hungry for change" och idén att jag ska börja dricka gröna smoothies/juicer. När så den här filmen också pratar om gröna smoothies och juicer så blev jag riktigt pepp på att börja med det! :D
Men det får bli efter nästa vecka för på onsdag morgon åker jag till Stockholm några dagar med min kära tvillingsyrra, och det blir nog för jobbigt att hålla på med smoothies och juicer när man är "på resande fot"!
Jag kommer säkerligen att återkomma till det här med "juicandet", men till dess tycker jag att ni kan gå in på Petras blogg och läsa om vad hon håller på med!

Innan jag satte mig här vid datorn så tog jag mig ett lååångt, skönt bad och hade en sån där inpackning i håret som jag skrev om HÄR. Och denna gång hade jag inpackningen i vått hår! Ja, jag var ju "tvungen" att göra det på rätt sätt för att kolla hur håret blir efteråt! Dock kan jag inte berätta för er om resultatet, för håret är fortfarande blött, men imorgon kan jag uppdatera er på det! :D

Nu ska jag ut på "fejjan" en stund innan jag går och lägger mig!! Så jag säger: På återseende!

Anneli.

2 kommentarer:

Leslita sa...

Jag är också jättepepp på att göra det. Jag har velat ha en juicer maskin (råsaftcentrifug)i ett år snart. Och så visade min poeldance kompis en bok som heter Galet sexiga dieten och då ser jag att det är ju samma kvinna som jag följer på youtube. haha. Sen skriver plötsligt ALLA på sina bloggar om 21 day diet. haha.

Förresten det går inte kommentera på din matblogg. Man måste logga in. Men jag tror att du kan ändra det någonstans så att man kan skriva bara sitt namn och bloggadress.

Anneli Sjögren sa...

Heeeej Lesly!! :D
Kul att vi är många som är inne på en hälsosammare livsstil! 21 days diet verkar vara "da shit"!! :D

Ok! Tack för att du påpekade det där om min matblogg! Ska kolla upp det!! :D
Kram!!