Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 20 augusti 2010

Healing, PSYCH-K och Ortobionomi

Morgonen började med att min kompis Katta kom hit för att ge Ortobionomibehandlingar till två av de tjejer som brukar komma till mig för PSYCH-K-balanseringar. Men innan de kom så var det meningen att jag skulle PSYCH-K-balansera Katta.
Katta blev påkörd bakifrån när hon var ute och körde i onsdags (och killen som körde på henne smet!!!), så hon hade fortfarande ont i kroppen efter den smällen! Vi bestämde att jag skulle ge henne healing istället och det var nog ett bra val!!
Sen kom de två andra och medan Katta behandlade den ena med Ortobionomi så gjorde jag PSYCH-K-balanseringar med den andra - och sen bytte vi så de fick både/och! :D

På måndag gör vi samma sak igen, med den lilla "justeringen" att Katta ska försöka hinna med att ge mig en Ortobionomibehandling också!! DET ser jag fram emot!! :D

Nu har jag fått en liten förklaring på vad Ortobionomi är för något och ska försöka återge det till er:

Ortobionomi är en mjuk behandlingsform där man letar efter rörelsen i muskeln och arbetar med den - aldrig emot!!
Syftet är att släppa muskelspänningar som hindrar en leds naturliga rörlighet. Då man i behandlingen får de muskulära spänningarna att släppa påverkas även kotor, leder och ligament, och därmed förbättras rörligheten.
En del kallar metoden för "Den mjuka kiropraktiken".
Behandlingen är till stor hjälp för de som har: ryggont, värkande axlar och nacke, sträckningar, ömmande muskler, diffus värk, mus/tennisarm, inflammerade muskler/muskelfästen, huvudvärk mm.

Vill ni komma i kontakt med Katta så når ni henne på tel nr: 0760-46 68 81.

Fridens Liljor!!

Anneli.

Inga kommentarer: