Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 28 augusti 2010

Kattutställningar...

är ingenting för mig!! Nu har jag varit på en för första gången i mitt liv - och det gav inte mersmak!!

Gubben och jag åkte till Gävle idag för att bevista denna kattutställning och hälsa på en av utställarna som vi köpt en kattunge av för ett par månader sen.
Gubben min har nämligen startat en kattuppfödning med Norska Skogkatter. (Ytterligare ett jobb In Da House!!) I skrivandets stund har vi 5 katter, varav en är en vanlig huskatt och de andra fyra är Skogisar. Alldeles nyligen hade vi 5 kattungar också, men de är alla sålda nu till nya hem.

Men kattutställningar var det...! Det verkar vara ett "onödigt ont" i kattuppfödningsbranchen tyvärr. Det är naturligtvis min åsikt - andra verkar älska det!
Det jag inte gillar med utställningar är att det ska putsas, borstas, sprayas och grejas med katterna för att de ska visas upp från deras bästa sida - enligt människorna... Katterna själva tror jag inte bryr sig! Och vad är det för läskig spray som bortas in i pälsen, och sedan slickas av när katten tvättar sig? Det kan bara inte vara nyttigt att få i sig!!
Vissa saker som vi människor bestämmer är rastypiskt för en ras, är egentligen helt sjukt!! Jag tänker då närmast på Perserkatter och deras framavlade extremt korta nos som bl a gör att de får svårt att andas och äta/dricka! Alltså - det är ju inte riktigt sunt!!
Men det finns säkert bra saker med utställningar också! Jag kan bara inte komma så många just nu...!

Nä, nu ska jag inte sitta här och vara negativ!! :D Jag ska nog läsa lite mer i Skaldemans bok som jag skrev om i gårdagens blogginlägg. Återkommer med en "recension"/reflektion om nån dag eller två!

Fridens liljor!

Anneli.

PS. Här är adressen till min mans katteri: http://kornsvede.se DS.

Inga kommentarer: