Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 3 augusti 2011

De' e' mycke' nu...

Hallå i cyberspace!
Trots att jag suttit vid datorn en hel del de senaste dagarna så har jag inte skrivit nåt blogginlägg på ett tag.
Orsakerna är 2:
1. Min yngste son har "lurat" mig att spela ett dataspel som heter "Minecraft".
2. Jag håller på med höstens program för Föreningen Aurora Helhetshälsa och uppdaterar föreningens hemsida.

Mina två hemmavarande grabbar - Martin och Adrian - spelar ett spel som heter Minecraft, och Adrian har tjatat på mig att jag också ska börja spela det. Nu är jag inte nåt mycket för dataspel, så i flera veckor sa jag Nej. Men..... till slut lovade jag att åtminstone kolla in det och göra min egen värld i spelet. Och på den vägen är det...!
Först tyckte jag inte att det verkade så kul, men ju mer jag kom in i det desto roligare blev det och nu är jag fast!! Helt otroligt!! Det trodde jag inte om mig själv!!

Föreningen Aurora Helhetshälsa som jag startat med några kompisar och som huserar i min lokal behöver verkligen komma igång nu så det blir lite intäkter så jag slipper betala hyran ur egen ficka, vilket jag mer eller mindre gör nu!!
När jag har uppdaterat hemsidan så att jag är någotsånär nöjd så kommer jag att posta en länk här så ni kan gå in och läsa om allt vi ska ha för oss!!

OK, det här är allt jag mäktar med just nu med vad gäller blogginlägg!!
So long, Folks!! Ha det så bra tills nästa gång!! :D

Anneli.

5 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

Hej ja jag misstänkte också det att hon inte hade nått emot det :) Det var lite kasst med bås tycker jag men mycket på scenen som var bra. De har nog satsat mer på pride ung på sergel i år.

Så du har blivit en spelnörd. haha :D

Mats Nyström sa...

Hahaha! Ja, det är lätt att fastna i dataspel. "Minecraft" har jag inte hört talas om, men själv spelar jag "Guild Wars". Det är jättekul! :D

Anneli Sjögren sa...

Lesly: Spelnörd... hmmm... nja - tillfälligt kanske! Men jag känner redan att det inte är riktigt lika kul längre...! Det som är roligt är att jag är så dålig på dataspel att jag behöver rätt mycket hjälp och på så sätt så blir det ju nåt jag gör tillsammans med grabbarna, till skillnad från när de sitter och spelar och är näst intill okontaktbara, så där som ungar kan bli....!! :D

Mats: Guild Wars låter för "krigiskt" för mig...! Jag gillar inte spel när man ska hålla på att döda fiender och sånt...!
I Minecraft bygger man hus, grottor, landskap mm, och om man som jag har inställningarna på "peaceful" så kommer inga monster - vilket det annars gör, och då måste man ju döda dem för att inte bli dödad själv...! Men jag gillar inte ens att döda monster!! :P Jag är lite blödig på det viset...!! ;-)

Tess sa...

Skall bli spännande att få kika in på Aurora Helheltshälsas hemsida! :) Kram

Anneli Sjögren sa...

Tess: Va kul att du tycker det!! Länken la jag in dagen efter jag skrev detta inlägg, men det har du kanske redan sett?