Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 21 augusti 2011

Nattuggla och kattungar!

Det är alltså jag som är nattugglan! (Ifall nu nån till äventyrs inte redan räknat ut det...!!) :P
Kattungarna - ja det är 5 små färskingar som föddes igår kväll i det Sjögrenska huset och S*Kornsvedes katteri!

Får jag presentera: S*Skogsälvans Gabriella D'Oro's 2:a kull:
På bara 2½ timme födde hon lätt som en plätt ut 5 små Totoro-kopior! (Totoro är förstås pappan till de små!)

Kl 23.12 var sista ungen ute men Janne och jag satt uppe och beundrade de små liven några timmar till! Vi ville även kolla så Bella tog hand om alla bebisarna ordentligt innan vi gick och la oss! Och det gjorde hon!! Den här gången var/är hon en exemplarisk mamma!
Det märks att hon varit med förr, för hon var mycket säkrare genom hela födsloprocessen och efteråt mot förra gången!!

Janne gick och lade sig "redan" vid 02-tiden, men jag satt uppe till 03.30 och höll koll!
Fotot här ovan togs kl 03.10! :D
Redan kl 06.30 var Janne tillbaka hos den lilla kattfamiljen, medan jag låg och sov som en stock!! Inte förrän kl 11.45 klev jag ur sängen!! :P
Snacka om att ta sovmorgon!! :D
*Because I'm worth it*

Anneli.

3 kommentarer:

Maria sa...

Grattis, kattungarna bara rasar in hos er :D Mys ordentligt nu. Kram kram

Anonym sa...

Oj, men vad kul! Grattis! Himla söta små liv...vad är det för ras?
Kram, Åsa.

Anneli Sjögren sa...

Maria: Ja åtminstone har kattungarna bara rasat in hittills!! Men nu har Janne satt upp en nätdörr mitt i huset så att vi kan skilja löpande honor från Totoro så att det (förhoppningsvis) är VI som bestämmer när det får bli kattungar och inte! :P
Kram!!

Vargadotter: Det är Norska Skogkatter. Min kära make har startat ett Katteri - det som jag länkade till i blogginlägget som heter S*Kornsvede. Det är supermysig att få och ha kattungar!! Att vara med när de föds och att se dem växa upp och bara bli sötare och sötare!! ♥
Kram!!