Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 8 augusti 2011

Socialt företag + lokalen

Nu börjar det att dra ihop sig för det Sociala företaget som jag varit med och startat!
På onsdag ska vi ha 2 möten: först ett med "bara oss själva" och vår kursledare/mentor/projektledare Bengt från Coompanion, och sen på eftermiddagen ett möte med 5 - 6 pers från kommunen! Det ska bli riktigt spännande att se vad det kan tänkas ge!!
Inför mötet har jag gått igenom alla dokument och sett till att Bengt fått allt så han kan printa ut några papperskopior att ge till kommunfolket! Det vi hoppas på från kommunen är olika former av hjälp och stöd med att komma igång. Det ska bli spännande att se vad mötet kan ge!!

Så här dags på måndagskvällarna brukar jag precis ha avslutat min Mediala Utvecklingscirkel men från och med denna vecka kommer vi att ha den på tisdagar! Det passar mig jättebra - särskilt den här veckan för då sover jag över i lokalen och vaknar på plats lagom till mötet på onsdag! :D
Och apropå lokalen så var jag där en sväng idag efter att ha köpt några blommor (heter de Tagetes?? Jag tror det...) som jag planterade i en kruka som ska stå utanför dörren! Visst blev de fint!?!
Man kan klicka på bilderna för att få upp dem större!

Två saker till innan jag avslutar detta blogginlägg:
1. Till lunch idag bad Adrian att han skulle få LCHF-pannkakorna som var kvar från igår!! Det visade sig att han faktiskt tyckte om dem!! Att jag sen kokade LCHF-drottningsylt till honom gjorde det ju inte sämre precis...!! :D

2. Det är måndag, min väg- och mätdag!!
Jag hade verkligen ingen som helst aning om hur det gått med vikten denna vecka!! Jag var liiite orolig att jag skulle ha gått upp (varför vet jag inte - jag har skött mig ganska så exemplariskt!!), men det visade sig att jag gått ner 3 hekto! Inte så mycket, men åt rätt håll i alla fall! :D
Mätt mig har jag inte gjort på jättelänge och tänkte vänta ett tag till...! Det kommer att bli roligare att mäta midjemåttet när jag gått ner lite till, för då kommer skillnanden vara så mycket större och bortom en eventuell felmarginal. :D

Med det avslutas härmed detta blogginlägg!

Anneli.

2 kommentarer:

nurseblog sa...

Vilka fina blommor! Kan inte hjälpa dig med namnet på dem dock... Men verkligt fina är de!
Grattis till viktminskningen! Alltid lika skönt när det går åt rätt håll!
Jag hade tänkt träna nu under semestern men det är verkligen svårt att motivera mig själv i semestertider har jag märkt... :/

Anneli Sjögren sa...

Tack "nurseblog!!
Jag frågade en kompis idag och hon sa att blommorna heter Tagetes, så jag får väl lita på henne då!! :D
På semestern ska man ju ta det lugnt för att komma med förnyad styrka till jobbet - inte kan du väl börja träna då!?! :P