Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 27 augusti 2011

Medeltidsdag och valpar

Idag har varit en lååång - men mycket trevlig - dag!! :D
Den började redan kl 7.30 då jag vaknade helt av mig själv (för att jag har superont i ryggen så det inte gick att ligga längre visserligen...)! När jag kom ner till undervåningen höll vår katthona Dessie på att föda kattungar (foto kommer imorgon - det blev 5 stycken).
Klockan 10.00 hängde jag på låset till Hälsokostaffären här i stan för att de sålde ut sandaler till 70 % rabatt! :D Jag kom ut med ett par jättefina för endast 180 kr!! :D

Efter lunch åkte Adrian och jag och hämtade Nettan och hennes son - som är lika gammal som Adrian (d v s 12 år), och tillsammans åkte vi till Grytnäs Gammelgård här i Avesta där det hålls Medeltidsdagar nu i helgen!
Det var många små "Medeltidstält" där man sålde allt från smycken (jag köpte en ring och 3 smala armband - bild kommer imorgon) till medeltidskläder, salvor, träsvärd och brända mandlar!
Damen här ovan såg så häftig ut i sin dräkt att jag var tvungen att ta ett kort!! Synd att jag inte tog kort på henne bakifrån också, för på ryggen hade hon sytt dit drakfjäll - det såg jättehäftigt ut!!
Jag tycker att Medeltidskläder är jättesnygga!! Skulle inte ha något emot att gå klädd i den där blåa klänningen om den fanns i min storlek..!! :P Fast jag antar att folk skulle stirra på mig och tycka att jag var galen om jag gick klädd så där...!! Men snyggt är det!! :D
Adrian ville prova på att skjuta med pil och båge! Det var nog svårare än han trodde, men efter ett par provskjutningar började han få kläm på det!! :D
När vi sett oss mätta på Medeltidsmarknaden åkte vi hem till Nettan och fikade, men det tog inte lång stund förrän jag kom på att jag ville åka ut till kompisen Helene som nyligen flyttat en bit utanför Avesta från Stockholm. Så vi fikade klart och åkte iväg!
Helenes schäfertik fick 8 valpar igår/inatt, och vi var ju bara tvungna att kolla in de små sötnosarna!!
Här ovan är 6 av valparna i en låda. De två andra låg kvar hos sin mamma när jag tog kortet. Valparna får vara i lådan när mamma måste ut och pinka eller gå ifrån för att dricka eller äta lite.
Valparna är som små svarta limpor med svans!! ;-) Men söta ändå på nåt vis!! Men vänta bara tills de blir några veckor... då kommer de att vara oemotståndligt söta!! :D

Anneli.

7 kommentarer:

tantista sa...

Men...! Du skall väl inte ha ont i ryggen...! Och varför har du gett bort din fina blus till damen till höger på översta fotot!! ;) Låter som en gaaanska aktiv dag! Väldigt söta små limpor, grattis till mormor Helene - den svikaren;) (som inte bor i Stockholm längre). Krya på dig med ryggen, lyssna på kroppen, den vet bäst xxx ♥♥♥ xxx

Anneli Sjögren sa...

Ont i ryggen har jag för att jag satt på en stol som gick sönder och *PANG* satt jag på golvet! Svanskotan blev inte så glad och nacken fick sig en snärt på nåt vis också...! Det hände i onsdags, och jag är lite rädd att jag fick nån spricka i nån kota eller nåt...! Men det ska väl läka vad det lider...!! :P
Gett bort nån blus har jag då rakt inte gjort...! Menar du att jag har nåt som liknar det som hon till höger på översta bilden har på sig??? Hmmm...!! Inget jag känner igen i alla fall!
Kram!!!♥

tantista sa...

Sådär har jag också gjort... brakat i golvet tillsammans med en vekling till stol;) Den gången hade jag tur, andra gånger kan jag få evighetslånga ryggskott för att jag böjer mig en millimeter "fel"... Jag vågar inte råda dig, dvs jag vågar inte säga att du nog inte behöver få det tittat på. Jag har väl lärt mig att känna vad som kommer att gå över men du som är mindre van så att säga kanske borde ringa och fråga åtminstone, alltså fråga om du behöver göra nåt. Är nacken bättre, då? (Eftersom du inte nämnde den.)

Ja blusen tyckte jag liknade den du har som jag tycker du passar så bra i - men det är väl mest färgerna och mönstret som är lika, inte modellen.

Anneli Sjögren sa...

Äsch då!! Ryggen fixar till sig!! Jag är redan lite bättre! :D
Nacken är också lite bättre, men när jag suttit framför datorn ett tag så säger den ifrån...! Oftast lyder jag inte och då får jag skylla mig själv!! :P

Aha!!! NU förstår jag vad du menade med blusen!! Fast min är mörkare och grönare och har knappar fram!! :D

tantista sa...

Hade tänkt posta en kommentar men din captcha var så brutal mot mig så nu blir det ingen kommentar idag;)

tantista sa...

Orden "din captcha" är en länk. Syns inte på min skärm... länkfärgen är nästan densamma som textfärgen...

Anneli Sjögren sa...

Ha ha ha...!!! Du är rolig du!! :D
Men det är ju faktiskt inte mitt fel att captchan väljer bokstäver som du i din tur väljer att tolka som ett personligt påhopp!! :P Jag skulle aaaaaldrig ge dig en sån eller liknande bokstavskombination!!! ♥