Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 17 augusti 2011

Får du blommor av din man?

Under förutsättning att du har nån förstås!

För ett par år sen satt vi ett gäng kvinnor och diskuterade huruvida våra män köpte blommor till oss.
Jo, då! Vissa fick blommor ganska regelbundet medan andra fick nån gång ibland - till födelsedagen t ex. De kvinnor som bara fick blommor ibland verkade lite avundsjuka på de som fick ofta och det suckades lite här och där i gänget.
Helt plötsligt blev jag tillfrågad om Janne köpte blommor till mig.
"Nej" sa jag sanningsenligt. Han köper aldrig blommor till mig - nånsin!!
Deltagande blickar riktades genast mot mig och nån undslapp ett litet "Åh stackare" innan jag hann dra efter andan och fortsätta:
"Men han odlar blommor till mig"!
Skiftet i deras ansikten och blickar var helt obetalbart att se!! Från lite deltagande "tycka synd om"-blickar till förvåning till.... ja, avundsjuka (hos några av dem) och trånande suckar från de flesta!! :D
"Åh! Guuud va romantiskt" var det nån som suckade! Plötsligt var det inte ett dugg synd om mig - snarare tvärtom!! :P
Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag har en helt fantastisk man!! ♥
Här ovan ser ni ett exempel på blommor som odlas i vår trädgård: Luktärt!! De doftar ljuvligt och lyser verkligen upp där de står - både ute och inne!! Men Janne odlar även ringblommor, Blåklint och en och annan Gurkört (fast i ärlighetens namn så tror jag att Gurkörten har självsått sig...) :P
Här nedan ser ni en av blommorna på den gula Hibiskusen jag planterade om för några månader sen. Den röda Hibiskusen vill av nån anledning inte blomma - ÄN åtminstone...! :-(
Tycker ni att det är viktigt att ni får blommor av den ni lever med/är tillsammans med??

Anneli.

2 kommentarer:

E. sa...

Jan kommer med kassar med ekologisk mat till mig och annat fint :-) Det värmer in i själen! Och jag är säker på att när vi flyttar in i vårt framtida hus, kommer han att odla både det ena och andra till mig ;-) Han verkar lite lik din Janne :-P

Kram på dig!
/E.

Anneli Sjögren sa...

:D Mat smäller väl egentligen lite högre än blommor - om man nu behöver jämföra...!! :D Fast blommor är ju lite mer romantiskt..!! :P
Jag kan se för mitt inre hur din Jan och du står sida vid sida och hjälps åt med era odlingar!! Det kommer att bli så bra det där - det är jag säker på!! :D
KRAAAAAM!!!!