Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 4 januari 2012

Bakslag?

Som jag skrev igår så försöker jag fasa ut mitt nattsuddande för att förhoppningsvis komma upp tidigare om morgnarna.
Från att ha varit uppe till mellan kl 03.00 - 05.00(!) under Julhelgen så lyckades jag komma isäng "redan" kl 01.00 inatt! :D
Döm om min förvåning när jag inte vaknade förrän kl 10.45!! Jag fattar inte att jag kan sova så länge!! Och jag fattar inte hur jag kan vara så trött när jag vaknar!! Det tog mig 10 minuter innan jag lyckades uppbåda tillräckligt med energi för att svänga benen över sängkanten och ta mig ut till badrummet!! (Om du inte redan gjort det, så läs gårdagens blogginlägg för att förstå mer om hur jag funkar - eller INTE funkar...).

Ska jag ta detta som ett bakslag??
Nej, det tycker jag inte!! Med tanke på hur totalt utmattad jag egentligen är så behöver jag nog "maraton-sova" innan jag kommer i balans! Det får ta den tid det tar!

Förresten, till er som förfasas över mitt nattsudderi vill jag bara förtydliga att Julhelgens uppesittarnätter inte är riktigt representativt för min "normala" dygnsrytm!! Vanligtvis brukar jag komma isäng redan vid 01.00 - 02.00-tiden!!
Men nu är alltså målet att komma isäng före midnatt och komma ur den kanske runt 8-snåret!

Som jag också skrev igår så har bakat jag igen! Här kommer två foton på resultatet:
Här ovan ett Julknäckebröd, alltså ett knäckebröd kryddat med anis, fänkål och kummin. Mums va gott det blev!! Och lättbakat som 17!! :D
Här under har vi en bild på vaniljkakorna! De vart också jättegoda!!
Det som också är så bra med LCHF-bak är att det automatiskt blir glutenfritt, så om du eller nån du känner inte tål gluten så går dessa utmärkt att äta!! :D
Recepten på Julknäckebrödet och Vaniljkakorna kan du läsa HÄR!!

Anneli.

Inga kommentarer: