Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 13 januari 2012

Fredagen den 13:onde - en sorgens dag!

På nyheterna hör jag att skyddsjakten på vargar börjar idag. Bara det är tragiskt!!
Men att man i år får skjuta 20 vargar fler än förra året (d v s 32 st) är inget mindre än katastrof!!

Det sägs att det är viktigt att ha en livskraftig och genetiskt stark vargstam, men att skjuta av så många vargar gör risken för inavel så mycket större - ja det motverkar det vi säger att vi vill uppnå!! Det behöver man inte vara nåt geni för att förstå!!

Jag blir milt uttryckt SKITFÖRBANNAD!! Och förtvivlad!!
Om jag skulle bestämma skulle vi införa skyddsjakt på jägare!! De är alldeles för många!!

(Nä, självklart skulle jag inte införa skyddsjakt på jägare på riktigt!! Det är bara ett uttryck för min förtvivlan över människors idioti och själviskhet...!!)

Vargen har PRECIS lika stor rätt att leva på den här planeten - i det här landet - som vi människor!
Ibland skäms jag för att vara människa!! Just nu till exempel...!! Suck...!

Anneli.

2 kommentarer:

Lesly Valencia sa...

aa ush det är så hemsk. Vargarna har inte gjort något och jag förstår inte varför de måste son för någon människas hobby.

Anneli Sjögren sa...

Nä, det är verkligen hemskt!!! Jag blir riktigt upprörd!!