Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 11 januari 2012

Oinspirerad...

Tittar bara in som hastigast för att säga att jag inte har det allra minsta inspiration till att blogga idag!
Jag är trött, känner mig "tom" och "disconnected" (om ni förstår vad jag menar...).
På Google translate skriver jag det Engelska ordet Disconnected och den Svenska översättningen blir Frånkopplad.
Ja.... frånkopplad känns som rätt benämning för hur jag känner mig just nu...!
Jag vet inte hur jag ska kunna förklara känslan... Det är som att jag bara observerar mitt liv... Utan att analysera eller reagera... jag är varken glad eller ledsen... jag bara ÄR på nåt vis! Mysko...!

Jag tror att det delvis beror på den extrema tröttheten - ständigt närvarande. Och på att saker och ting i mitt liv är så osäkra just nu...! Tänker då närmast på det Sociala företagandet.
Den ersättning jag går på nu tar enligt Arbetsförmedlingen slut den 16 januari, vilket är om mindre än en vecka, och vad som händer sen har jag ingen aning om! I värsta fall tvingar AF mig att börja söka jobb, vilket är en riktig dålig idé!! Vi är sååå nära nu med det Sociala företaget - vi väntar bara på besked från Kommunen, vilket skulle komma i slutet av Januari!

Jag orkar inte lägga ner nån mer energi just nu på att försöka tänka på hur det ska gå, hur det ska bli och vad mitt nästa drag borde vara!
Jag går och lägger mig...!! -_-

Anneli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gosis!
Inte roligt att vara totalt oinspirerad :-(..
Tänk positivt, det ska gå. Vi ska få igång det sociala företaget, så är det bara. Eftersom du inte vill lägga någon mer energi på det, så gör jag det åt dig :-D... Vi ska hjälpa varandra eller hur ;-)??
Jag lägger oss i triangeln :-).. Jag önskar dig en god natt med himmelska drömmar.
Puss o Kram

Anneli Sjögren sa...

Hej Arch Dude!!
Klart vi ska hjälpa varandra!! Men jag menade inte att jag inte ville lägga mer energi på företaget, utan bara att jag inte orkar lägga nån mer energi på att tänka på hur det ska gå med ersättning, kommunen och sånt just nu!!
Lägg oss i triangeln du, det blir bra det!! (Där borde vi nog legat hela tiden...!!! :P )
God natt till dig också!! Himmelska drömmar låter härligt!! Vi får beställa några såna av John B!! :P KRAM!!

Vera sa...

Det härliga är att du trots allt din trötthet skriver ett inlägg! Det kallas fantastico! <3 KRAM

Anneli Sjögren sa...

Ha ha Vera! Det beror på att jag ÄR fantastico!! :D
♥ Tack för pepp!! ♥
Men det är ju trots allt så att så att jag älskar att skriva och kommunicera med folk!! :P
KRAAAAM!!