Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 27 januari 2012

Provsvar och arbetstest

Idag var jag på lasarettet här i Avesta för att göra ett s k arbetstest.
Kopplad till en stor mätmaskin (eller vad det kallas...) med massor av sladdar och en blodtrycksmanschett fick jag cykla på en träningscykel med ökande motstånd.

Läkaren Olle övervakade monitorn för att se hur mitt hjärta arbetade. När vi sen pratade om resultatet efteråt sa Olle att mitt hjärta inte haft ett enda dubbelslag - till skillnad från när jag gjorde samma test den 28 December (då var det rätt mycket när jag ansträngde mig)!! Så den nya medicinkombon verkar funka - för hjärtat vill säga...!!
Min upplevelse är ju att jag mår sämre: jag är ännu tröttare, har huvudvärk varje dag (jag brukar aldrig ha ont i huvudet!!) och jag har konstiga bröstsmärtor som jag inte heller har haft förut...!
När min hjärtläkare i Falun ringer mig så får jag ta upp det med honom!

Och apropå Falun; när jag var där den 28/12 så tog de ju blodprover på mig också. Olle kunde se resultatet av dem i sin dator, så jag passade på att fråga honom om dem. Allt var helt normalt sa han! Ämnesomsättningen, njurarna, salter och vad det nu var... allt såg bra ut! Mitt blodvärde (hb) har aldrig varit så högt som nu: 150!!! Jag som är van att ligga runt 100 nånstans...! Jag har haft anemi i stort sett hela mitt liv - ända tills jag opererade bort min livmoder för snart 3 år sen!
So, so far - not so good...! Eller... det kunde varit mycket värre!! Men fortsättning följer när det händer nåt nytt på hälsofronten!!

Idag har jag faktiskt börjat läsa en av böckerna jag fick hem härom dagen: "Oil pulling therapy"!! Några sidor i alla fall!! Den verkar väldigt intressant och jag kommer att berätta mer när jag läst tillräckligt mycket i den för att kunna berätta!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: