Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 1 januari 2012

Årets första blogginlägg!

Årets första dag har övergått till kväll.
Idag har jag faktiskt haft lite inspiration och ork!! "Och var gjorde hon av den då" kanske ni undrar. Jo, det ska jag tala om: I ugnen!! :P

Janne hade på min begäran köpt hem körsbärstomater och dessa ligger nu på tork i ugnen för inläggning i olja när de torkat!
Om det blir bra/gott så lägger jag ut receptet imorgon!

Idag tänkte jag skriva om mina intentioner för år 2012 - inspirerad av Maria på bloggen Harmonia.
Jag tänker inte lägga ribban så högt i och med att min dagsform är så svår att förutse...!
Men här kommer min Intentionslista:

1. Fortsätta gå ner i vikt!
2. Bli duktigare på att gå och lägga mig dagen innan jag ska gå upp; d v s före kl 24.00.
3. Äta mer vitalkost, d v s groddar och råa grönsaker.
4. Byta ut en del av tiden vid datorn till fördel för att läsa fler böcker.
5. Försöka röra på mig mer.

Ja, det här får räcka! Man ska ju inte förta sig!! :P
Men nu är det middagsdags och jag ska gå ut i köket och se vad jag kan slänga ihop till kvällsmat!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET önskar jag er!!

Anneli.

2 kommentarer:

Lena sa...

God fortsättning! Jag har funderat på om vi ska träffas lite längre fram om du vill? Härliga mål du har lagt upp. Blir lite peppar när jag läser mål och visioner på olika bloggar.

Anneli Sjögren sa...

Hej Lena!! :D
Tack!! Ja, mål/intentioner är så mycket bättre än nyårslöften!!
Det vore jätteroligt att träffas igen!! Så här års är jag glad om man kan improvisera lite/planera lite "löst" eftersom man inte vet alltför långt i förväg hur vädret blir! Slipper gärna köra i snöstorm...!!
Men har du förslag på dagar att träffas så säg bara till!!
:D