Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 10 januari 2012

Nya kort!

Nu ikväll startade min Andliga/Mediala utvecklingscirkel igen! Det var inte så många som kom, men oj va trevligt vi hade vi som gjorde det!! :D
Min bästaste bästa "tantista" ♥ skickade en present till mig alldeles nyligen och presenten var en... ja, vad ska jag kalla den... Det är inte en Tarotlek, och inte heller Orakelkort... Den heter "Children's Spirit Animal Cards". Det är sååå himla fina kort!!
Korten är egentligen riktade till barn från 6 år och uppåt men funkar lika bra för vuxna!!
Jag har en tanke på att kanske ha en barn/ungdomsgrupp i o m att flera som går min cirkel har barn som också är intresserade av och nyfikna på typ Tarotkort, men ikväll var det vi vuxna som använde korten!
Så här fina är de:
På varje kort står en mening/ett påstående som är menat att få den som använder korten att tänka/känna efter betydelsen för sig själv, och korten blir också ett väldigt bra diskussionsunderlag - speciellt för att stärka personen och få honom eller henne att tänka till/tänka efter e t c.

För mig handlar all kortläsning - oavsett om det är Tarotkort, Orakelkort, Änglakort eller nån annan typ av kort - till att stärka individen, ge insikter och/eller nåt att fundera vidare ikring och att se alternativ/hur man själv kan påverka situationen. Och det var precis vad vi gjorde en stor del av kvällen!! :D
Sen slank det in några "döingar" också som jag kommunicerade med, bl a en svärmor till en av deltagarna, och hon har bara varit död i 8 dagar!!
Det var egentligen inte meningen att jag skulle ta in andekontakter just då, för vi höll fortfarande på med korten! Men damen i fråga var så envis och ville kommunicera med sin svärdotter så då fick jag väl göra det då!! :D

Ja, så kan det gå till på en Andlig/Medial utvecklingscirkel med mig!! :P

Nu ska jag sova kvar i lokalen för imorgon har vi årets första möte med vårt Sociala företag, och det är så skönt att vakna på plats!! Bäst jag kommer i säng i tid så jag är pigg och alert tills dess!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: