Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 8 januari 2012

I min kamp mot....

.... morgontröttheten skyr jag inga medel!! :P Eller... jo, det gör jag nog....! Men det var inte det jag ville berätta!!
Nä, DETTA är vad jag vill berätta - och visa:
Jag har införskaffat mig ett stycke lamp-radio-väckarklocka!!
Om jag förstår saken rätt så tänds lampan den tid som man har ställt in. Först lyser den bara svagt, men ökar succesivt så det blir ljusare och ljusare!!

När jag sover så vill jag ha det kolmörkt, så jag tror nog att det kan fungera för mig!! Och om det inte räcker att det blir ljusare så har man ju radion också!!
Jag ser verkligen fram emot att få vakna till Morronpasset i P3!! :D

När jag fotade min nya väckarklocka så kom Bella och ville vara med!!
Sen när jag tog ur väckarklockan ur förpackningen så tyckte hon att lådan såg mer spännande ut och hoppade ner för att undersöka den!! :D
Vad är det med katter och kartonger??? :P

I alla fall, så här ser väckarklockan ut utan förpackning:
Och när jag tagit kort på den och vänder mig om så har en annan katt: Ruslana, hoppat in i kartongen!! :D Sötmissen!!
Ruslana och hennes 4 syskon behöver förresten nya hem! Titta gärna in på på Jannes Katthemsida: kornsvede.se för fler bilder på och mer information om dem!

Anneli.

4 kommentarer:

Monika Strand sa...

Haha ja det undrar jag med:) min ena katt älskar kartonger och papperskassar!!! Gosiga är dom ❤ kramis Monika

Anneli Sjögren sa...

Hej Monika!!
Ja, katter är för härliga!! ♥

Anonym sa...

Hej där... trevligt med nya lampan. Den verkar sympatisk att vakna till. Man ska ju inte sova intill klockradio, men det är ingen klockradio va?
Kram Sofie

Anneli Sjögren sa...

Hej Sofie!!
Jo, det är en klockradio...!!!
Men... *Suck*... jag orkar inte gå och oroa mig för "allt" hela tiden...!! Försöker undvika det uppenbara och de värsta, men orkar inte tänka på precis allting...!