Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 5 januari 2012

Jag kanske inte är så duktig...

.... på att lägga mig i tid... Än!!
Men vad jag däremot ÄR duktig på är att inte låta mig frestas av massa smaskiga kolhydrater!!

Igår kväll var jag hemma hos Nettan på "Häxmöte" som hon skämtsamt kallade det (vi satt ett helt gäng och lekte med Tarotkort och tolkade åt varann!), och Nettan hade bakat bullar och nåt annat smaskens som alla i gänget satt och mumsade på - utom jag!! En kopp kaffe med grädde, några skivor ost + några körsbärstomater räckte så bra till mig!! :D

Idag har jag varit på 40-årskalas och även där bjöds på massa smaskens förstås!! Men jag var lika ståndaktig som igår och åt bara lite bär med vispad grädde + ett par kakor av dem som jag bakade härom dagen till mig själv! (Recept hittar du HÄR!)

Fast egentligen handlar det inte om att vara duktig för min del...! Jag vet ju att jag inte mår bra om jag fuskar så det är inte nåt svårt att motstå trots allt...! Men jag kan ju få skryta liiite i alla fall!! :P

Anneli.

5 kommentarer:

Maria sa...

Duktig är väl inget att eftersträva? Om ditt kvällsuddande får dig in i Vortex, då kanske det är det du behöver. Bara du som kan veta det :)

Du har fått en award på min blogg. För att du är en sån fin vän.
Kram på dig

Anonym sa...

Klart du får skryta! :) Det känns så bra att känna sig duktig eller att vara stolt över sig själv. Heja älskade tvillingsyster!

Anneli Sjögren sa...

TACK Maria!! Gulle dig!!
Nä, duktig är inget man måste vara - däremot nöjd med sig själv tror jag!!
Nä, att nattsudda är inget som får mig in i vortex, det hjälper mig bara att hålla näsan ovanför vattenytan...!! Vortex är nog ordentligt mycket bättre!! :D
KRAM!

Tack till dig också syrran!!
Kul att du tittar in, och t o m kommenterar!! Det uppskattas!! :D
KRAM!!

Vera sa...

Klart du ska skryta! Jag hejjar på - jag håller på för fullt jag med. Vi kommer fixa det här! Ge oss lite tid bara! Kram, karma och kärlek

Anneli Sjögren sa...

Tack Vera!! :D Ja, liiite kan man väl få skryta när man nu är så duktig!!! :P Och det är klart att vi når våra mål!! Tid och beslutsamhet!! Just watch us!!! :D
KRAM!!!