Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 31 januari 2012

Get Happy!

På facebook hade nån lagt ut en länk till ett youtube-klipp med Abraham - Hicks, och när jag lyssnade på den så kändes det som att det är ju precis det här jag försöker uppnå!!
Nu när jag försöker släppa "kontrollen" vad gäller vikten och istället fokusera på att vara glad så är det faktiskt ungefär så här (länken kommer längst ner i detta blogginlägg) jag tänker! Och det funkar!!
Det är mycket lättare att fortsätta vara glad och positiv när man redan är glad och positiv och har intentionen att fortsätta vara det, vad som än händer runtomkring!
Betyder det att jag blir immun mot att bli arg, ledsen, frustrerad m m?? Nä, självklart inte!!
MEN; ju snabbare jag kommer på mig själv med att hålla fast vid något som drar ner mig, ju lättare blir det att hitta tillbaka till glädjen! Det är ett val!! Jag har nog inte riktigt fattat det förut...!!

Och som med alla nya vanor så gäller det att öva!!
Och det gör jag!!
Och det går bättre och bättre!! :D

Det är bevisat att skratt och glädje höjer immunförsvaret, och det ÄR mycket roligare att vara glad! Inte finns det några negativa biverkningar av det heller! Så vad väntar du på?? Hitta på nåt kul!! :D

Här kommer länken till youtube-klippet: http://www.youtube.com/watch?v=ykAPG_Ap7cY

Anneli.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh vad underbart att höra! Anledningen till att immunförsvaret höjs när man mår bra är ju förstås för att man inte längre gör motstånd mot välbefinnandet som strömmar till en. Fortsätt vara glad! :D

Kram!

Anneli Sjögren sa...

That's my plan Jenny!! That's my plan...!!! :P