Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 22 juli 2016

Anneli gör stan - fötterna protesterar

Efter att jag postat gårdagens blogginlägg åt jag lite frukost och gjorde mig i ordning för att åka in till stan. Jag hade stämt träff med min ärkepolare aka Arch Dude Catharina.
Efter ett snabbt besök på Gryningens Hälsokost åkte vi in till T-Centralen och började gå utmed Drottninggatan. Jag slank in på HM och köpte mig ett 3-pack strumpor och sen en sväng in på Indiska också, men hittade inget jag gillade. Orkade inte kolla så noga heller, för mina fötter gjorde redan rejält ont!

Planen var att gå upp till bokhandeln Vattumannen högt upp på Drottninggatan, men det fanns inte på kartan att mina fötter skulle orka bära mig ända dit, så Catharina fick gå dit själv medan jag satt och vilade på en bänk. Efter en stund började jag halta iväg så sakteliga för att vi skulle mötas upp vid en pizzeria längre upp på Drottninggatan, och på min väg spelade jag in två videor. Här är den första:
Och här kommer den andra:
Efter min lilla avstickare till den här underbara innergården, satte jag mig vid ett bord på den Pizzerian som Catharina och jag bestämt att vi skulle äta på. Al Forno tror jag den heter. Jag behövde inte vänta länge innan hon kom, och vi beställde varsin Pizza. Och så här såg min glutenfria ut:
Den hade en tunn, knaprig botten som i ärlighetens namn var rätt smaklös, men det var ju kul att kunna äta en Pizza! Fyllningen var rätt god, men inte fasen var det värd 125 kr! Nåja... vi lyckades flirta till oss kaffe efter maten och det var iallafall riktigt gott!

När Pizzorna låg i våra magar gick/stapplade vi upp till Konserthuset för att vara med på ett stickcafé på Espresso House. Där satt vi i nästan 4 timmar, och det var jättetrevligt! Jag hann ganska långt på min nya Bambudisktrasa - vilken i ordningen är jag osäker på... jag har tappat räkningen!

När nedanstående foto togs hade jag redan stickat en bra stund och hunnit ganska långt:
Några timmar senare såg det ut så här:
23 varv kvar till jag ska maska av! Om bara garnen räcker... Jag håller tummarna, för det vore roligt om det blev en fullstor, blå disktrasa till!

Medan jag satt där i gott sällskap och stickade för allt vad garnen höll så smög Catharina runt och tog kort... Här är ett av dem:
Det var en mycket trevlig avslutning på min eftermiddag/kväll på stan! Fast det var inte riktigt lika trevligt att ta sig hem... Mina fötter var heeelt paj och protesterade för varje steg jag tog! Så ont i fötterna som jag hade på väg hem, under natten till idag och under dagen idag har jag aldrig haft i hela mitt liv! Fy för den lede! Och ganska svullna är de också!

Jag hade tänkt att jag skulle gå ut och handla lite idag, men det var bara att inse att det inte skulle gå! Men jag hade sån tur att min kompis Helene kom förbi och skjutsade mig till en affär! Hon skulle ändå ner till Sickla och handla, så hon "dumpade" mig på Ica medan hon gjorde sina ärenden. Efter min runda på Ica såg mina fötter ut så här:
Jag är svullen ända upp på benen!
Det här är inte kul kan jag intyga! Men jag har ingenting inbokat under helgen, så jag tänker bara stanna hemma och ta fotbad och pyssla om mig lite grann! Because I'm worth it! And need it! Desperately!!

Innan jag avslutar detta långa blogginlägg så lägger jag in ett foto till - bara för att avsluta det lite mer positivt! :P
Det fina blomsterarrangemanget står utanför nämnda Ica, där jag satt och väntade på att Helene skulle komma och plocka upp mig för hemfärd.
Nu är jag hemma igen, och här stannar jag och tänker inte ta ett enda steg mer än nödvändigt på hela helgen! Så det så!

Anneli.

2 kommentarer:

Jenna sa...

So good to meet you! I look forward to following your activities! Happy drumming and knitting!

Jenna from Denver

Anneli Sjögren sa...

Thanks Jenna!!
It was so good to meet YOU!!! :D
I miss drumming now that I'm in Stockholm, but at least I have my knitting! :D But when I get back home... my neighbors better watch out!! Or at least cover their ears!! ;o)