Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 26 juli 2016

Och hela himlen öppnade sig!

Precis när jag tänkte gå ut igår så började det åska och regna! Och det var inte måttliga mängder heller! Hela himlen öppnade sig! Det blev t o m översvämning i T-banan märkte jag sen när jag kom in till stan - för ut kom jag tillslut! Först ut, och sen in - till stan! :o) Men jag väntade tills regnet lugnat ner sig!

Jag hade bestämt träff med min Arch Dude (Ärkekompis för er som undrar...) vid Medborgarplatsen så att vi kunde gå på bio och se filmen "Legenden om Tarzan".
Fotografen är förstås Min Arch Dude Catharina!
Filmen var riktigt bra! Innan jag såg den hade jag väldigt svårt att föreställa mig Alexander Skarsgård som Tarzan, men jag måste erkänna att han var riktigt bra i den rollen! Och som gammalt Tarzan-fan (läste massor av Tarzan-serietidningar som barn + såg alla de gamla filmerna) så tycker jag att de hade lyckats behålla essensen av originalet! Eller som jag föreställer mig originalet iallafall! :o)
Hur gick det med fötterna då kanske ni undrar? Jo, tackar som frågar! Förvånansvärt bra! Men om det beror på att jag hade vilat dem i 2 dagar eller om det berodde på att jag hade mina gamla gympadojor på mig ska jag låta vara osagt. I gympaskorna har jag mjuka inlägg, men i mina nya promenadskor - som var de enda skor jag hade använt sen jag kom hit till Stockholm - finns inga såna. De är tvärt om bara "platta" och utan mjuka, stötdämpande sulor. Men sköna ändå... 

Nästa gång jag ska gå ut nånstans så ska jag prova hur det blir med fötterna om jag går med mina sandaler som jag också lyckats få in mjuka, stötdämpande sulor i. 
Men det blir inte idag, för om en stund får jag gäster! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: