Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 21 juli 2016

Jeppe odlar

Anledningen till att jag fått ynnesten att bo i Stockholm i 3 veckor är för att jag är lägenhetsvakt! Jag brukar skämtsamt säga att jag är här i min dotter Linnéas och hennes sambo Jeppes lägenhet för att passa deras dammråttor, men i ärlighetens namn så har jag inte sett en enda! Men nåt annat som behöver vård och tillsyn är krukväxterna, så dem tar jag hand om efter bästa förmåga!

Jeppe har visst en förkärlek att odla, för på deras balkong står nämligen dessa:
Det är en Zucchiniplanta, och om allt går enligt planerna så ska det bli gula zucchinis av de där blommorna!
I samma låda står också några morötter som den skarpögde kanske redan sett bakom zucchiniplantan!
I lådan bredvid hittar vi en tomatplanta, och nån sorts kryddväxt + lite kinesisk gräslök.
Tomatplantan blommar även den:
Det här bevisar ju att bara för att man bor i en lägenhet i Stockholm så behöver man inte ge upp sina odlingsdrömmar!
På balkongen finns även några kryddväxter i en blomlåda och en jordgubbsplanta i en ampel, men det blev inga kort tagna på dessa. Ni får faktiskt nöja er med det som blev! ;o) Hihi!

Anneli.

Inga kommentarer: