Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 19 juli 2016

Minnenas allé del 2

Idag tänkte jag visa er nästa nostalgitripp här i mina gamla kvarter i Stockholm.
Den här gången har jag varit i Kärrtorp där jag bodde fram till jag flyttade upp till Dalarna för 23 år sen. I Kärrtorp finns den andra - och sista - lägenheten som jag hade här i Stockholm.
Självklart blev det en liten video:
Sen filmade jag lite nere i Centrum också:
Lika konstigt och främmande som det var att stå utanför min första lägenhet (som jag ju visade er i lördags) kändes det att gå runt i Kärrtorp! Det är verkligen som att jag bodde här "i mitt förra liv"! På ett sätt kan jag längta tillbaka lite grann, men jag inser ju att det aldrig skulle bli så som det var här då. De flesta av dem jag kände när jag bodde här har flyttat, våra barn har växt upp och livet skulle bli väldigt annorlunda här om jag flyttade tillbaka nu. Så nä, det känns inte ett dugg aktuellt! Och så trivs jag alldeles för bra med att bo på landet!

Nu tänkte jag straxt börja förbereda kvällsmaten, för jag har bjudit hit min kära "Arch Dude" Catharina på middag, och jag vill ju inte stå för mycket i köket när hon kommer! Så det här blir allt för idag!

Anneli.

Inga kommentarer: