Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 9 juli 2016

Redan resfeber

Ute är det grått och mulet. Ett stilla sommarregn droppar utanför våra fönster och på avstånd mullrar åskan. Själv har jag börjat packa inför min Stockholmsvistelse. Allt måste vara klart till på tisdag kväll.

Jag blir alltid lite nojig när jag ska packa... tycker att det är svårt att veta hur mycket och vad jag behöver ta med mig...! Å ena sidan vill jag ju ha så lite packning som möjligt för att slippa kånka runt på en onödigt tung resväska, men å andra sidan vill jag ha med allt jag tror mig behöva plus lite till "för säkerhets skull"...

Jag har en rejält stor resväska som jag får plats med nästan för mycket i. Som tur är går den på hjul, men om det inte finns hiss eller rulltrappor som funkar så måste jag ju orka bära den! Alltså kan jag inte har för mycket med mig! Men att ha för lite med sig blir inte bra det heller... Vad behöver jag? Hur mycket behöver jag? Vad får jag inte glömma, och vad kan jag lika gärna köpa på plats? Gaaah!!! Det är sånt här som gör att jag egentligen inte gillar att resa! Jag älskar att vara på andra platser, men fullkomligt avskyr att behöva resa dit! Varför kan man inte bara teleportera sig? Då vore problemet löst! ;o)
Men att teleportera sig funkar bara i teorin, så jag får bita i det sura äpplet och resa med redan uppfunna transportmedel.

Men det är inte bara kläder och nån bra bok jag behöver packa med mig. Nä, datorn ska med, min vuxenmålarbok och färgpennor likaså, plus en hel del mat...
Jo, det finns mat även i Stockholm - jag veeet, men "specialgrejer" ( = bland annat glutenfritt) vill jag inte behöva springa runt i stan och leta efter... Dessutom är det ganska långt till affären från där jag ska bo, och jag orkar inte bära hem tunga kassar med mat eller gå ofta och småhandla - mina fötter pallar inte det! Då är det lättare för mig att packa med mig vissa saker härifrån. Men det är så mycket att tänka på att jag blir alldeles snurrig! Bra då att jag börjat packa redan nu! Jag får ta lite i taget så går det nog bra!

Om en stund ska jag åka till Krylbo och hämta upp Adrian som kommer hem ifrån Stockholm efter nästan 3 veckor hos sina storasyskon. Janne och jag har haft det lugnt och skönt hemma, men jag har allt längtat efter min "lille" pojke! Framför allt har jag saknat att han är med när jag spelar trummor och han försöker lära sin gamla mamma några nya takter..! ♥ Men nu hinner vi spela tillsammans i 3 dagar innan det är min tur att "rymma hemifrån"! Det ser jag verkligen fram emot! Både att spela med Adrian och att rymma hemifrån! :P Hihihi...!

Anneli.

Inga kommentarer: