Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 14 juli 2016

Första dygnet i Fjollträsk

Hmmm... Jag vet inte om detta kommer att funka, för nu kör jag bara med min mobils internet, och jag är osäker på hur mycket det räcker till... Men OM ni ser det här blogginlägget så betyder ju det att mitt ynka lilla GB surf räckte - logiskt eller hur!?! ;o)

Jag kom alltså till Stockholm igår eftermiddags. Jag hade sån tur att jag fick åka bil hela vägen, och tur var det för jösses va packning jag hade:
Största resväskan, ryggan, en "week end-bag" och min handväska. Men... som om det inte var nog så hade jag en hel kasse fullproppad med mat + en liten kylväska; också med mat förstås! Den lila "week end-bagen" i bild är även den fullproppad med mat...!

I ärlighetens namn så hade jag inte tagit med mig så mycket mat om det inte var för att jag visste att jag skulle åka bil. Jag veeet ju att det finns mataffärer även i Stockholm (blink, blink), men jag har alldeles för ont i fötterna och svårt att bära tungt för att gå och handla mer än nödvändigt, så när det stod klart att jag skulle få skjuts så tyckte jag att det var lika bra att ta med lite basvaror, så kan jag bara komplettera lite med det jag behöver när jag behöver det.

Min första anhalt här i Fjollträsk är hos min tvillingsyrra Rosali. Där hon bor nu - i Saltsjö-Boo - har hon det så bra att hon har tillgång till en trädgård med bl a ett körsbärsträd som hon får "palla" bär ifrån! Och det gjorde vi:
De här körsbären var verkligen supergoda!
Som ni såg i videon så var där ju en katt med i trädet också, och honom tog jag jättemånga kort på! Men på nåt konstigt vis lyckades han alltid vrida på huvudet precis som jag tog kortet! Hur jag än prasslade och gjorde ljud för att han skulle titta åt mitt håll så vände han bort huvudet så fort jag skulle fota (som jag ju säger i videon...)! Men några bra bilder fick jag iallafall, och här kommer ett av dem:
Till skillnad från Rosali och mig så spanade den här kissen inte efter körsbär, men vad han spanade efter förtäljer inte den här historien!

Nu ska jag skynda mig att publicera det här blogginlägget innan mitt internet eventuellt tar slut! Imorgon ska jag byta Satsjö-Boo mot Hammarbyhöjden där jag ska stanna resten av min Stockholmsvistelse, så nästa blogginlägg kommer därifrån! Och det bästa av allt: där har jag fri tillgång till internet och behöver inte oroa mig för att surfen tar slut! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: