Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 18 juli 2016

Hjälp! Jag kan inte duscha!

Nån gång under dagen igår flög det in en fjäril genom det öppna badrumsfönstret och parkerade sig i badkaret! I morse var den kvar och såg inte ut att vilja flyga ut igen, trots att jag hade öppnat fönstret på vid gavel.
Man kan ju inte duscha med en fjäril! Den skulle aldrig överleva det, och så grym skulle jag aldrig vara! Men det löste sig! Jag tog försiktigt, försiktigt och lyfte upp den och släppte ut den genom samma fönster som den kom in igenom! Problem solved! :P

Apropå igår så hade jag en väääldigt trevlig kväll med kompisar, Tarot och stickning! Ärkepolaren Catharina har lånat ut ett par rundstickor till mig, så nu har jag börjat sticka på en ny bambudisktrasa!
Det här med rundstickor... it takes some getting used to kan jag säga för att uttrycka det på utrikiska. Det kändes väääldigt ovant, och jag är inte riktigt vän med dem än. Men jag har ju inte stickat så många varv heller så det kommer nog att kännas bättre när jag kommit lite längre. Fast jag vet inte om jag inbillar mig... jag tycker att stickningen blir lösare på nåt vis... Jag får sticka lite till så blir det nog lättare att avgöra! Men vad skulle det göra om det blir lite lösare förresten? Herre gud! Det är en disktrasa, inte en galaklänning! ;o)
Fortsättning följer...

Anneli.

Inga kommentarer: