Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 23 juli 2016

Husarrest, dag 1

Eftersom mina fötter har gett mig husarrest så får jag roa mig med annat som inte har med stå och gå att göra!
Det är så vackert väder ute, men gå ut vågar jag inte göra! Visserligen har jag inte lika ont i fötterna idag, men jag är fortfarande svullen. Så länge jag låg kvar i sängen såg fötterna normala ut, men det behövdes bara att jag satte fötterna på golvet och gick de kanske 10 - 12 stegen till toan. När jag satt där och pinkade i godan ro så tittade jag ner på mina fötter, och nog fasen var de redan lite svullna! Vad är det för dålig fot-karma jag har? *Suck och morr och snyft*

Men roa sig var det ju! Nåt måste jag ju fördriva tiden med när jag inte kan gå ut!
Jodåsåatt... idag har jag roat mig med att sticka färdigt Bambudisktrasan jag började på i söndags! Trådarna fäste jag på en gång efter att jag maskat av, så nu är den helt klar:
Det gick lättare än jag trodde att vänja sig vid rundstickor, och tänk; jag måste nog ge min Arch Dude-polare Catharina rätt: Det ÄR bättre med rundstickor jämfört med de "gammaldags flaggstänger" (Catharinas beskrivning på vanliga raka stickor) jag hade förut! På stickcaféet i torsdags stickade jag ju mer eller mindre 4 timmar non stop utan att få tillstymmelse av ont i armen så som jag fick förut! (Jo, lite småpauser tog jag, men jag stickade långt mer än vad jag brukar annars!)

Men vad ska jag roa mig med nu då? Resterna som är kvar av Bambugarnet kanske räcker till en disktrasa till om jag blandar ihop dem i en "rest-trasa", men å andra sidan har jag ju mina nya färgpennor att "ta oskulden av"...! :P Eller så kan jag spela lite Minecraft... DET var länge sen! Och så finns ju facebook med både vänner och spel... Och telefon har jag ju så att jag kan ringa folk! What to chose, what to chose..? ;o) Ja ett är då säkert: jag kommer inte dö av tristess iallafall!

Men nu säger mig kurret i magen att det är en bra idé att börja tänka på vad jag ska laga till middag... Dags att stappla ut i köket och se vad för smaskens jag kan hitta på av det som finns i kyl, frys och skafferi! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: