Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 27 juli 2016

Serious knitting på gång!

Idag har jag haft en dag på språng, och jag har en hel del att visa er! :o)

Efter frukost, d v s straxt efter klockan 12.00 gick jag till T-banan för att åka till Dr Yang i Ropsten. Min älskade make aka Janne var nämligen där på behandling så jag passade på att pussa lite på honom när han ändå var i stan! ♥ Dessutom hade han med sig en sak till mig, nämligen min alldeles nya och rykande färska T-shirt:
"I might look like I'm listening to you but in my head I'm playing my drums"! Moahahahaha...! ;o) Den är så... JAG! :P

Fast jag hade beställt den i lila, och så kom en blå... Men det var ju en snygg blå färg iallafall!
Jag funderar på att maila företaget och klaga på att jag fick fel färg. Har jag tur så skickar de den T-shirten som jag faktiskt har beställt! För jag ville verkligen ha en lila...!

Anyho: När Janne åkte hem till Avesta igen så tog jag tunnelbanan till Mariatorget och gick till en garnaffär som heter "Litet Nystan" och ligger på Sankt Paulsgatan 20. Alltså, snacka om "a knitter's paradise"!! De hade jättemycket fina garner! Jag köpte det här:
Och av det här garnet tänkte jag sticka mig en sjal! :o) Återigen hade jag egentligen velat ha ett lila garn, men det fanns inget i den kvalité som jag ville ha, så då tog jag det här blåa. Det passar ju ypperligt till min nya T-shirt såg jag sen när jag kom hem. :o)

Meeen... Man kan ju inte sticka utan stickor, och min Ärkepolare Catharina hade ju faktiskt rätt när hon sa att jag antagligen inte skulle få så där ont om jag stickar med rundstickor. Men de rundstickor som jag lånade av henne är återlämnade och hade ändå varit i fel storlek, så jag slog på stort och köpte de här:
Jaaahaaa...? Kan vi få se inuti, kanske ni tänker nu. Ok! Inga problem! Så här såg det ut när jag tog bort kartongen:
Men!?! tänker ni kanske nu. Visa för i jösse namn vad som är inuti! (Jag kan nästan höra irritationen i era röster!) ;o) Ja, men Ok då! Här kommer det:
TADAA! 8 par rundstickor i olika storlek!
Och när jag lyfte på stickorna så låg kablarna som man ska skruva på stickorna - 4 st i olika längd - därunder:
Vad som är i de små påsarna har jag inte en susning om! Det lär jag få fråga Catharina om misstänker jag! :P 

Ja, så nu har jag både garn och stickor, så inte kommer jag ha en enda sekund tråkigt framöver! :o)

Efter besöket på garnaffären så började jag gå mot slussens T-bana, men innan jag kommit så långt så vek jag av lite från den närmaste vägen för att spela in en liten videofilm igen, men den gör jag ett eget blogginlägg om imorgon för nu är det här blogginlägget redan så långt!

Jag ska bara säga innan jag avslutar att jag har gått jättelångt idag (för att vara mig alltså) och min fötter är heeelt paj! Jag har så jäkla ont att jag knappt kan stå! Och svullna som 17 är de! Men: Jag kan nu ändå säga att de nya promenadskorna som jag köpte gör det onda värre! Idag hade jag mina sandaler som jag har låtit klistra i ett par mjuka inlägg i och det gick mycket bättre att gå i dem än i promenadskorna! Det tog liksom längre tid att få så här infernaliskt ont! Så nu vet jag det! :o)

Men då så hörni... Då är ni välkomna tillbaka imorgon när jag lagt ut videofilmen jag tog idag! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: