Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 16 juli 2016

Minnenas allé

Nu har jag installerat mig i Hammarbyhöjden. Här ska jag stanna ända tills jag åker hem den 4 augusti. Sweet!! :o)

Efter min "frunch" tog jag mig en promenad, och jag hade ett bestämt mål med den, nämligen:
Det kändes konstigt... ja till och med främmande att stå utanför huset som jag hade min första egna lägenhet i. Det känns så länge sen... som att jag helt plötsligt fann mig själv stående i mitt föregående liv på nåt vis... Och det ÄR ju faktiskt rätt länge sen... Jag bodde här några år i början av 1980-talet.

Nu är jag "hemma" igen; varm, svettig och med fötter som vägrar ta ett enda steg till! Trots nya och bekväma promenadskor får jag superont i fötterna efter bara en liten stunds promenad... och sen ska jag kunna gå vidare eller åtminstone hem igen... :o( Hur ska det här gå?
Ja, det måste gå! Vad är alternativet liksom? Jag tänker inte sitta här som en fånge när jag äntligen får vara en längre sammanhållande tid i Stockholm!

Men nu - nu blir det högläge och vila för fötterna så jag kan gå ut på nya små äventyr en annan dag!

Anneli.

Inga kommentarer: